Hur hårt spänner ni boa-bootsen?

taccotad

Trådstartare
Använde dom för några år sen men har därefter gått över till vanliga järnskor igen. Nu är hästen skolös och jag är sugen på en ridtur, han ömmar en del så kom jag på att boa-bootsen finns kvar i sadelkammaren. Minns inte riktigt, hur hårt ska dom spännas? SJälvklart ska dom inte sitta för löst men inte för hårt heller ju...

Sv: Hur hårt spänner ni boa-bootsen?

jag brukar spänna så man precis får in ett finger framtill. spänner man hårdare blir det tryck på kronranden!

Jag har inte Boa men andra liknande boots som jag har till tappskoersättning bla., och de spänner jag också så att det blir ca ett fingers mellanrum mitt fram. Mer krävs inte om bootsen är rätt storlek :)

Tack för svaren båda två!

Dom är verkligen suveräna dessa boots. Pållen traskade på som bara den idag utan att bry sig alls om bootsen.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 564
Senast: Lavinia
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 409
Senast: Raderad medlem 147980
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
37 844
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då... 2
Svar
23
· Visningar
6 041
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka