Bukefalos 28 år!

Hur hitta instruktör?

Tigertofflan

Trådstartare
För första gången i mitt liv har jag nu häst i privatstall utan ridklubb i krokarna. Jag är helt clueless angående hur man hittar en instruktör. Behöver någon som kan komma ut till gården och hålla lektion för mig. Har tittat på tränarportalen men där verkar det bara vara instruktörer som håller träningar/clinics på sina egna gårdar. Är det word of mouth som gäller, eller hur funkar det? :o
 
För första gången i mitt liv har jag nu häst i privatstall utan ridklubb i krokarna. Jag är helt clueless angående hur man hittar en instruktör. Behöver någon som kan komma ut till gården och hålla lektion för mig. Har tittat på tränarportalen men där verkar det bara vara instruktörer som håller träningar/clinics på sina egna gårdar. Är det word of mouth som gäller, eller hur funkar det? :o


Ja, prata med folk i stallet och i grannstallen.

Häromkring finns massor av tränare, men det är inte alla som åker ut och ger enstaka lektioner "hemma", de kommer ofta regelbundet till en klubb eller anläggning och så får ryttarna åka dit.
 
Jag hittade en tränare via en annons här på buke för några år sen. Hon sökte elever, jag tog kontakt och sen kom hon och höll en provträning. Jag gillade henne så sen kom hon till stallet regelbundet efter det :)
 
Jag hittade tränare via annons på hastnet för en massa år sedan. Visserligen "fel" instruktör men det var en trevlig kvinna som höll i träningarna som tipsade mig vidare om andra tränare.
Annars via kompisars råd.
 
Fick tips av vänner. Provade först en men henne gillade vi inte. Har nu fått tag i en tjej som vi är supernöjda med.

Fråga runt, åk och kolla när tränaren har träningar för att få en uppfattning.
 
Finns det någon Facebookgrupp för hästmänniskor i ditt område? Fråga isf där. Annars finns det ju några stora FB-grupper för hästmänniskor rent allmänt - de största har massor av medlemmar, säkert några i ditt område också.

Annars skulle jag sikta in mig på hästfolk i stallet eller grannstallen som verkar ha ett liknande tänk som du och fråga vem eller vilka de rider för.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 498
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 002
Senast: Shixle
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
11 000
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 268
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp