Hur hitta nytt hem åt häst med "särskilda behov"?

Idag åkte ponnyn till sin nya - överlyckliga - familj. I första skedet utlånat men om allt fungerar köper de.

Mycket bra känsla kring hemmet, vettiga och varken viftat bort eller hetsat upp sig över historik. Utan ställt relevanta frågor och gjort nyanserade, sakliga bedömningar. Och avsett (utan att jag alls krävt det) bygga automatisk utfodring till honom. De lånade med en "matlåda" också.

När de var här och tittade blåste det halv storm och ponnyskrället tog tillfället i akt att både leka Allan Ballan, vara överpigg samt bocka (!?! Han har ALDRIG bockat förr) när barnet skulle sitta upp. Det avskräckte dem inte och de fick med råge se den där energin och reaktiviteten som gör att han inte är en nybörjarponny.

Bara hålla tummarna att allt fungerar nu....
 
Idag åkte ponnyn till sin nya - överlyckliga - familj. I första skedet utlånat men om allt fungerar köper de.

Mycket bra känsla kring hemmet, vettiga och varken viftat bort eller hetsat upp sig över historik. Utan ställt relevanta frågor och gjort nyanserade, sakliga bedömningar. Och avsett (utan att jag alls krävt det) bygga automatisk utfodring till honom. De lånade med en "matlåda" också.

När de var här och tittade blåste det halv storm och ponnyskrället tog tillfället i akt att både leka Allan Ballan, vara överpigg samt bocka (!?! Han har ALDRIG bockat förr) när barnet skulle sitta upp. Det avskräckte dem inte och de fick med råge se den där energin och reaktiviteten som gör att han inte är en nybörjarponny.

Bara hålla tummarna att allt fungerar nu....
Håller tummarna! Härligt att höra .)
 
Får kontinuerliga rapporter. Ponnyn verkar trivas, allt fungerar bra (de är ju under igångsättning dock och skrittar) och barnet avgudar honom :love:

Ska åka och hälsa på honom här framöver. Han står inte långt bort.
Härligt att höra @Alexandra_W . Satt och funderade om även jag skulle skicka iväg ett mail men eftersom dotterns hästintresse är lite sådär i takt med mörker och kyla kändes det tillräckligt med en ungponny att köra och utbilda. Hoppas han får stanna där han är nu :-)
 
Ponnyn är kvar hos samma familj än och funkar fint. Han är pigg och glad, vissa dagar såpass att han ”tappar” sin lilla ryttare ibland ;). Men tjejen tar det hela med ro, och rider gärna barbacka. Får kontinuerligt rapporter, filmsnuttar och bilder och både ponny och barn ser glada och tillfreds ut :)

Rids ute och på bana i alla gångarter och inga problem med varken knä eller mage, peppar peppar.
 
Ponnyn är kvar hos samma familj än och funkar fint. Han är pigg och glad, vissa dagar såpass att han ”tappar” sin lilla ryttare ibland ;). Men tjejen tar det hela med ro, och rider gärna barbacka. Får kontinuerligt rapporter, filmsnuttar och bilder och både ponny och barn ser glada och tillfreds ut :)

Rids ute och på bana i alla gångarter och inga problem med varken knä eller mage, peppar peppar.
Härligt att det får bra! :) kul med uppdatering. Har tänkt på er.
 
Provar funktionen lägga in bild direkt.
 

Bifogade filer

  • 9660D965-9630-4613-A350-86D891690E19.jpeg
    9660D965-9630-4613-A350-86D891690E19.jpeg
    440,4 KB · Visningar: 186

Liknande trådar

Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
602
Senast: Hazel
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 153
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 230
Senast: WBanna
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 199
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kaninskrik
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp