Hur hittar Eniro mig?

Indyhope

Trådstartare
Hur gör man om man har publicerat en hemsida på nätet och sedan vill att den ska komma upp om man söker på t ex Eniro, Google osv?
Har för mig att man måste fixa något som gör att sökmotorer letar reda på ord som finns på hemsidan.

Sv: Hur hittar Eniro mig?

Det finns speciell kod man kan lägga in på sidan för att hjälpa sökrobotarna att indexera sidan rätt. Det missbrukas dock, så jag tror inte att robotarna förlitar sig specielt mycket på sådan kod. Det bästa är att se till att textinnehållet på sidan är klart och tydligt. Då kommer robotarna att göra ett bra jobb. Sidans titel är också viktig eftersom den ofta syns som rubrik i sökresultatet.

Det finns även metoder för att hindra robotarna att registrera vissa sidor om man vill det.

Om din sida finns länkad från andra sidor på nätet så kommer sökrobotarna förr eller senare hitta din sida och lägga till den. Du behöver inte göra någonting. Men det brukar även finnas speciella registreringssidor för att de ska hitta dit fortare. För Google kan registrera din sida här: http://www.google.se/intl/sv/add_url.html

Sv: Hur hittar Eniro mig?

Det kan gå på minuter till dagar innan en eller flera sökmotorer hittar din hemsida om du inte addar dom själv men det är ju en del sökmotorer att göra det :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi För flera år sen pratade jag med SBAB och fick reda på att man bara kan få bolån på bostad med vattentoalett. Jag tänker ev börja leta... 2
Svar
36
· Visningar
1 991
Senast: cassiopeja
·
Samhälle Dvs sådana typer som gillar att delta på Strong viking, toughest och liknade tävlingar? Googlar jag kommer jag bara till själva... 2
Svar
28
· Visningar
1 752
Senast: escodobe
·
R
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
1 231
Senast: Kirre
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
2 158
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka