Hur hittar man viltspårproven?

Lupin

Trådstartare
Var och hur hittar man de olika viltspårproven? Finns det någon samlad "anslagstavla" någonstans?

Sv: Hur hittar man viltspårproven?

Jag har hittat på goldenklubben, spaniel och retrieverklubben, sv.jägareförbundet m.fl. Finns lite utspritt.
Med största sannolikhet anordnas det också av rasklubbar för jakthundar.

Jag har inte hittat någon lista med alla kommande prov. Men leta runt, kolla på de olika klubbarna/föreningarna. Grythundklubben & taxklubben är de jag helst vill läsa för eftersom de passar mina hundars spårstil (terriers, lite snabbare).

Lycka till!:)

Gilly

Beror nog på var du bor. I mitt län finns en viltspårskalender där alla kommande fasta viltspår för året är inlagda.

Annars är det bara att ringa närmaste lokala älghundklubbs ansvarige för viltspår och anmäla hunden.

Vi är ju anmälda till anlagsprov på lördag, men parningarna kom lite emellan träningen i skogen (för att inte tala om min egen nyplussade graviditet :angel: ) så jag är inte längre lika säker på resultatet. Ifall vi missar på lördag hade det varit roligt att hinna göra ett nytt försök innan de där 30 dagarna före beräknad valpning. Men jag överlever säkert ifall jag måste vänta till våren. :D

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 244
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Tittar på ny bil - en xc40 men har svårt att hitta bur till hundarna. Någon som har en och vad har ni då för bur? Behöver en dubbelbur... 2
Svar
20
· Visningar
1 105
Senast: Piaff
·
Övr. Hund Någon som ska till Elmia hund i helgen? Jag funderar löst på att åka dit på lördag men hittar inte svar på mina frågor på hemsidan. Jag...
Svar
3
· Visningar
270
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 641
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma