hur högt ligger Passier??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sellan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 690
S

Sellan

i pris?
har en gammal passier 17,5 i sits och smal bom. allround.
hur mycket kostar passier ny? 10år gammal? osv....

har 3sadlar jag inte använder så jag måste göra mig av med dem

Sv: hur högt ligger Passier??

En ny Passier ligger på ca 15-25000 beroende på modell.
Gamla Passiersadlar från 70-80-talet ligger på 1500-3000 beroende på skick. Ca 5 år gamla ligger de väl på mellan 8-12000.
Tyvärr är det nog svårt att bli av med en Passier med smal bom även om bommen är ändringsbar, och dessutom verkar Passier inte vara riktigt "inne" just nu. Synd, för det är helt sjukt bra sadlar som är gjorda för att hålla i 30-40 år. Själv äger jag två stycken jag älskar!

Sv: hur högt ligger Passier??

Jag provade en Passier Comet till min unghäst, (begagnad), den passade inte men jag frågade aldrig vad den kostade tyvärr.

Däremot lånade jag en gammal Passier hoppsadel till min andra häst innan jag köpte egen sadel. Den köptes begagnad i början på 90-talet (vet alltså inte exakt hur gammal den va) o jag sålde den åt ägaren för ca 3 år sen o fick 4500 för den. Då ska det tilläggas att jag bytte in den i en hästaffär, hade jag sålt den privat hade jag nog kunnat få 6-7000. den va i mkt bra skick.

Affären sålde sadeln samma eftermiddag.... :) så nog är dom populära!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
666
Senast: cowgirl81
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger... 2
Svar
21
· Visningar
2 050
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 595
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 495
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Bildtråd