Hur högt?

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Bellina
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 35
  • Visningar Visningar 2 243
Sv: Hur högt?

Målet den här säsongen är LB på lokal el regional nivå..det här är första säsongen med denna ponny också!!

Okej...har aldrig tävlat med min egen häst men bara på ridskolehäst..

med min ponny hoppar jag mest LB-LA Reg-Nat. just nu :) Men målet är såklart att kvala till MSV i år :D . Har haft han sen i somras så det har inte blivit så mkt tid till tävlingar ;)

alltså, än så länge lc-Lb (90- 100) har bara haft ponnyn ett halvår :P

D ahr inte blivit så mkt hopptävlingar "på riktigt" än så än så länge är det 70 cm på clear round men när tävlandet börjar på riktigt blir d väl först LD antar jag:P

På ponnyn tävlade jag mest LB (1m), någon LA (1,10) också.

Nu rider jag en grön häst och den gjorde debut på klubbtävling och hoppade 80 cm nu i helgen. I början på maj är planeringen att komma ut med henne och starta någon 0,90.

ska tävla 0,90 och 1m på min pålle. Förhopningsvis prova på nån 1,10 till hösten, om jag vågar!! :banana:

Ridskolehäst som jag ridit i 3 månader, efter byte från liten ponny (tävlat LD).

Hm.. den här säsongen mellan 1.20 till 1.40.. snart 1.50 förhoppningsvis.. om allt vill sig väl.

har gått upp till lätt:b nu vilket är 1 m på min d-ponny

Bara LD på min ponny pga att hon inte är så lättriden och att hon bråkar.
Hade jag haft en "riktig" hopphäst hade det vart högre höjder :p .

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har inte varit här sedan min äldsta var valp och han fyllde precis 7 år O_o Sen dess har flocken byggts på så nu är de tre -...
Svar
4
· Visningar
408
Senast: Annat
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Är du ungdomsryttare och tävlar hoppning på hög nivå? Eller har du kanske elever i någon av hoppningens trupper eller på SM-nivå? Då ska...
Svar
0
· Visningar
40
Senast: Gunnar
·
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 216
Senast: sweep
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter FEI diskuterar att införa minimikvalifikationer för hoppning. Syftet är att säkerställa att ryttare har tillräcklig erfarenhet innan de...
Svar
4
· Visningar
680
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka