Hur jobbar ni?

Sv: Hur jobbar ni?

Jag frågade :D

Tidigare när jag jobbade för kommunen så frågade jag
min chef.
När jag fick OK därifrån, så gick jag igenom personalgruppen
och ssk för att kolla allergi etc.

I Dec tog ett privat vårdföretag över driften,
och under intervjun så frågade jag hur dom såg på
det hela med hund på arbetsplatsen.
Dom var SUPERPOSITIVA, och började rabbla upp alla
fördelar med djur på boendena.
I Umeå var det tydligen en personal som var allergisk,
då hängnade dom in en trädgård där vårdtagarna kunde umgås
med personalens hundar.

Men jag vet att det inte är så här på alla ställen,
så jag har haft en sjujäkla tur helt enkelt!

Jobbar deltid, men det blir nästan heltid med all övertid ;)
Kan ha hunden med på jobbet, är hon det så ligger hon (tillsammans med övriga anställdas hundar) och vilar/sover i vårt personalrum/kök. Antingen i fåtöljen eller på en fäll på golvet.

Ibland är hon hos mina föräldrar istället, om de jobbar korta dagar alt är lediga.

kl

Vi jobbar heltid och har jag har alltid kunnat gå omlott med mina barn. Nu är det värre men en av barnen är arbetslös och är numer en betald hundvakt.
Till våren ska vi bygga hundgård och ev. göra hundrum i en del av garaget eller så bygger vi liknande friggebod.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 509
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 038
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 489
Senast: ufot
·
Övr. Hund Som rubriken lyder antyder vill jag prata bäddar. Senast jag hade hund (10 år sen drygt) hade jag ingen bädd till honom, förmodligen för... 2 3
Svar
53
· Visningar
2 075
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka