Hur jobbar ni?

linzan

Trådstartare
Ni som har hund, hur jobbar ni och hur löser ni det praktiskt? hur mkt är era hundar hemma själva? Om ni har dagmatte, vad betalar ni för en sådan tjänst osv.

Sv: Hur jobbar ni?

Jag pluggar. Har schemalagda föreläsningar/lektioner 2h två-tre gånger i veckan. Så min(a) är inte ensamma speciellt mycket. Blir det jobb någon gång i framtiden (får man ju verklige hoppas;)) som inte är mycket hemifrån blir det nog dagis. Min hund skulle älska det:D

Jobbar 50% inom vården och har oregelbundna arbetstider. Ca 2ggr/v så är de i hundgården som de trivs bra i.

Jag pluggar heltid men är schemalagd ca 15 timmar i veckan + att jag vissa veckor är i skolan mer för grupparbeten osv. Jag har dagmatte till min hund, ca 2-3 dagar i veckan men hon är väldigt flexibel så det varierar från vecka till vecka hur mycket hon har henne.

Jag betalar 50 :- per dag hon är där. Det är ju inte mycket, men jag pluggar och det var tjejen själv som föreslog denna summa. Det är ju svart :o och detta är inget tjejen gör för att leva på på något sätt, hon skulle vara hemma om dagarna ändå. Visserligen gör väl inte det det mer OK att betala svarta pengar men ja... Så är det i alla fall. Jag är överlycklig för utan denna lösning annars vet jag inte om jag hade kunnat plugga.

Jag kollade på dagis innan, och om jag jobbar mycket under sommaren och lägger undan så kan jag ha råd med det utan problem men det är så långt till alla dagis så jag har svårt att ta mig dit på morgnarna.

Blev långt det här :o

Jobbar som undersköterska på ett äldreboende,
hunden brukar följa med mig på jobbet.
Är det bara några få timmar så får hon vara ensam hemma.

Sambon har väldigt oregelbunden arbetstid så ibland
är han hemma, vi möts i dörren.. eller så diffar det bara ngn timme
mellan oss.

Skulle det någon gång krisa så har vi ett gäng hundvakter
att fråga :love:

Helt OT men hur har du gjort för att få ha med dig hunden på jobbet? På de boenden jag har jobbat har det varit totalstopp, trots att jag är helt övertygad om att det vore bra för de boende många gånger.

jobbar heltid och hunden är alltid med mig på jobbet (kontorsarbete). Jobbar på samma jobb som pappa och innan jag var klar med skolan så åkte hon med pappa till jobbet. Har varit med sen hon var valp och blir 8 år i år. Det funkar kanon och alla på jobet älskar henne!

Jag tog mitt nuvarande jobb delvis för att jag fick ok för min chef att ha valpen där. Tyvärr är hon en mellanchef, så när jag väl var på plats o kollade med VD:n fick jag nej. Gissa hur roligt det var! Så vi fick istället göra en nödlösning o ha henne i bilen på min sambos jobb. Under tiden har jag sökt nytt jobb, och nästa vecka börjar jag mitt nya jobb där hon får följa med. Detta tog jag upp med VD:n innan jag skrev på papprerna och det är också ok med övriga kollegor. Jag är jätteglad över att det har löst sig!!

Jag ska arbeta på ett litet företag och i kontorsmiljö.

Jag läser till sjuksköterska och min hund är ensam cirka 4-5 timmar om dagen. De dagar jag har föreläsning både förmiddag och eftermiddag har jag en dagmatte som antingen rastar honom på lunchen eller har honom halvdagar när hon kommer och hämtar honom.
Under praktikperioder har hon honom hos sej. Jag betalar 50 kronor om dagen, kunde inte ha hittat en bättre dagmatte än den jag har :love: Dessutom har hon några egna hundar som min kan leka med hela dagarna. Kanon!

Jag pluggar vilket innebär att de inte är ensamma varje dag (2-3 dagar i skola) när jag är i skolan blir det 4-6 timmar.
Förra sommaren jobbade jag 90 % i hemtjänsten så då var det en tonårsgranne som promenerade dem varje dag vid lunch hon fick 500 kr/mån för detta och var jätteglad :) Hon gjorde det mest för att hon gillar mina hundar och inte har nån egen ;)
Jag har lite koll på hunddagis i trakten, dyrt när man pluggar men funkar under sommaren då man jobbar..
Ett alternativ är ju om man har hundgård men 9 timmar 5 dagar i veckan skulle inte jag vilja lämna mina ensamma :O

Vilken intressant tråd! Vi är i hundköpartankar, och klurar just nu på det här med daghusse. Vårt problem är att vi har en daghusse, men han vill vänta med att ställa upp tills han själv inte har någon hund längre. Idag har han en Golden som är 13 år, och som han vill ge fullt fokus hennes sista tid.

Vi har också ytterligare en dagmatte som kan ställa upp, men denna är i sin tur bortrest 2 månader varje vinter, och då står vi alltså utan daghusse... om inte den förstnämnde kan göra ett undantag de två månaderna... men han verkar inte så villig till det.

Alternativ tre är att vänta tills daghussen är hundlös, vilket förmodligen bara handlar om ett-två år. Men det är svårt när man har hundsug! Så jag följer tråden med spänning för att se hur ni andra gör.

Ja jag ville med se lite hur folk löser det, jag jobbar som vikarie inom vården och ibland kan det blir lite körigt.
Verkar bara vara svårt att hitta dagmatte häromkring men jag har ju vänner och familj som kan hjälpa till när det krisar sig och sen hundgård som sista utväg de dagar det är omöjligt.

Jag studerar på heltid och jobbar deltid. Hundarna är med mig i skolan varje dag och när jag jobbar är de ensamma hemma.:)

Jag jobbar vardagar kl 5.30-14,min sambo börjar vid 10 och en ledig vardag i veckan(jobbar varannan helg),så våran hund är själv ca 4 tim 4 dagar i veckan.
Yngsta dottern jobbar extra lite hur som,så hon är ganska ofta hemma.

Just nu är jag sjukskriven 50%,så jag är hemma strax efter 10:D

Så vi har ingen hundpassning.

Mina hundar är med mig på jobbet. Älskar att åka bil så det är knappast nått problem. Är ensamma hemma ibland i nån timme, om jag rider på vägar där de inte kan vara med. Annars är de med mig 24/7.

Aha då är det ju inte så konstigt! På min skola tror jag inte att djur får tas in i lokalerna nämligen.

Jag pluggar, vovve är med sambon på jobbet, han jobbar heltid. Funkar toppen :)
Han är ensam hemma vid enstaka tillfällen och slår man ut det blir det nog max 5 timmar i månaden. Han är vuxen och klarar av att vara hemma utan problem, men behöver inte vara ensam mer än så, han kan nämligen nästan alltid hänga med överallt :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 509
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 038
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 489
Senast: ufot
·
Övr. Hund Som rubriken lyder antyder vill jag prata bäddar. Senast jag hade hund (10 år sen drygt) hade jag ingen bädd till honom, förmodligen för... 2 3
Svar
53
· Visningar
2 075
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka