Bukefalos 28 år!

Hur keliga är Sheltiesar?

Jag skulle säga att det är ganska individuellt. Vår tik vill överhuvudtaget inte bli klappad av främmande människor. Kommer folk hon inte känner hem till oss kan de möjligtvis gå an när de sitter i soffan, men huvudet får de fortfarande inte röra! Med oss och personer hon känner (träffat många gånger innan) är hon däremot världens mysgris och kan ligga och gosa i knät hur länge som helst :love: Hanen älskar ALLA, folk som kommer hem till oss hinner knappt få av sig skorna innan de har en hund i knät ;)
 
Ska även tillägga att båda hundarna sover med oss i sängen. Hanen helst inklämd mellan mig och sambon, tiken helst mellan mina fötter eller knän :p tiken brukar dock gå och lägga sig i sin bädd om det blir för varmt eller om hon tycker att vi sparkas. Funderade på att köpa en bädd till hanen också, men kom fram till att det bara skulle vara slöseri men både plats och pengar. Finns inte en chans att han skulle välja att sova någon annanstans ;)
 
Tack för alla utförliga svar!

Jag förstår att det inte går att garantera hur en hund blir, men om det vore allmänt vedertaget att Sheltiesar är "ogosiga" så vore det kanske inte rätt hund för oss.

Vi ska försöka besöka uppfödaren igen, och denna ggn inomhus.
Världens finaste tik var det i alla fall! :love:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag är en relativt vanlig och normal person, är utbildad inom hund och är väldigt seriös med hunderiet. Blir därför otroligt förvånad...
2
Svar
35
· Visningar
3 031
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 428
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
808
Senast: Trassel12
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 498

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp