Hur knyter man en repgrimma?

Nixehen

Trådstartare
Ja frågan är helt enkelt: Hur knyter man en egen repgrimma? Tillverkar den alltså.
Någon som är duktig på att ge beskrivningar eller som vet någon sida där det beskrivs?

Sv: Hur knyter man en repgrimma?

Siden ser ut att ha en hyfsat idiotsäker beskrivning - vilket jag nog kan behöva! :D

Jättetack!:laugh:

Så lite så, bara kul man kan hjälpa till.
Fiadoraknuten kan dock behövas några försök, men fin blir den när man lyckas :D

Haha! Ja den såg lite lurig ut, men med lite övning så! :D
Använder ju så mycket repgrimmor och blir så sugen när man ser fint rep, så ska bli jättekul att prova!

Här ska shoppas rep! :D

vat får du tag på rep och i olika färger, jag har letat som bara denn.....

I sportaffärer där man kan köpa klätterprylar har de bra repsnöre, men ofta har de bara en färg per tjocklek...

På Baushaus här i stan finns det massor med rep i olika typer och färger! =)

Båtbutiker, som t ex Hjertmans.
Roblon gör bra rep, både till grimmor och grimskaft.
Jag har fortfarande kvar den första grimman jag knöt 1997 efter Connie Nygaards beskrivning.

Det tog en halv natt, och en ansenlig mängd Whiskey innan jag fick rätt på den förnicklade Fiadorknuten :)

Har nu knutit 2-300 grimmor, och snittiden ligger på 4 minuter.

/Mike

Någon som vet om man kan köpa rep på nätet? När man bor ute i skogen är utbudet av butikter inte så stort....blev sugen på att knyta nu och att göra grimskaft!!!

En tanke bara. De e bra med beskrivningar. Skickar dom med beskrivning på hur den ska användas o varför man bör använda en repgrimma? Vad är det som du inte kan göra i en vanlig grimma , som du tror du kan göra i en repgrimma?

Var frågan ställd till mig?
Jag rider i repgrimma, i en vanlig grimma skulle det inte alls bli samma känsla tex.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag gör ibland repgrimmor på fritiden i hopp om att en dag kunna öppna och sälja hållbara grimmor av bra kvalitet. Har lagt massvis...
Svar
5
· Visningar
635
Senast: morgaine
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 560
Senast: Mirtai
·
Skola & Jobb En kollega till mig började jobba i våras och det funkar inte bra. Personen har helt enkelt för många skador på bussarna och nu är det...
Svar
10
· Visningar
792
Senast: Tuvstarr
·
Relationer Jag har upplevt en situation som väldigt irriterande under några år nu, för någon vecka sedan så escalerade min irritation och jag blev... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 153
Senast: Majjijann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka