Bukefalos 28 år!

Hur köper man sadel?

K

knasan

Letar efter en barocksadel. Men hur gör man för att få möjlighet att prova sej fram?

Om jag vänder mej till en affär så har de kanske ett antal sadlar på plats och jag kan ta dit min häst för att prova, men om ingen sadel passar, blir de inte sura då om jag inte köper efter ett besök på kanske ett par timmar?

För att vara riktigt säker bör man rida i sadeln en stund. Hur ska man kunna göra det om man köper en sadel privat, t ex begagnad på annons? Blir det inte bökigt att skicka tillbaka sadeln igen med en ursäkt? Gång på gång?

Om jag ber en sadelutprovare att komma hem till mej så blir det väl konstigt om jag inte köper en av hans sadlar då? Om han tar framkörningsavgift blir det väl en onödig extrautgift, finns det inget sätt att slippa betala för något man inte köpt?

Hur gör ni för att få möjlighet att prova er fram till rätt sadel?
/knasan

:confused:
 
Sv: Hur köper man sadel?

Om sadelprovaren kör ut och låter dig prova och låter dig ta del av kunskapen är det väl självklart att du ska betala för den tjänsten, även om du inte köper sadeln? Varför ska någon jobba gratis för att ge dig hjälp?
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
396
Senast: liiinnea
·
Utrustning Jag har haft enorma problem med att hitta en sadel till min Welsh Mountain. Hon är 115 cm hög med väldigt platt, bred och något svängd...
Svar
11
· Visningar
1 355
Senast: Thera
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
827
Senast: valy
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 353
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp