Sv: Hur konstig är jag?
Tack, nu känns det bättre. Ett par svar i tråden fick mig att börja undra om jag skulle sluta bry mig om allt och alla jag känner och bara leva isolerad i en liten koja i skogen bortanför ingenting
Jag engagerar mig inte i mina vänners barnskaffande (haha, det kanske skulle bli lite konstigt om jag helt plötsligt ville vara med på ett hörn

), men jag bryr mig om min vän och vill inte att han ska må dåligt. Han har haft sin beskärda del av elände i livet, men för den sakens skull behöver man ju inte göra det värre för sig. För trots allt, om hon är gravid i vecka åtta finns det ändå en ganska stor risk att någonting går fel.
Men jag tänker inte hindra dem från att barnsäkra hela huset om de vill. De bor tjugo mil bort och hemma hos hennes föräldrar så det får de ta hand om på egen hand.
Oro och, faktiskt tro det eller ej, välvilja kan jag dock visa på distans.
Min egen mor skulle förmodligen få slag om jag skaffade barn. Alls.

Hon, till skillnad från svärföräldrarna, accepterar att vi lever våra liv som vi vill. Så länge ingen blir skadad och far illa får vi göra som vi vill och bo var vi vill.
Kanske är det därför jag har så svårt för hela den här "man ska"- mentaliteten.. Jag är uppväxt med att man gör som man gör, men man får stå för konsekvenserna. Och om det är andra liv inblandade (mänskliga, djurliga, kommande eller redan existerande) ska man tänka några varv extra innan man gör något.
Nej, nu tänker jag fortsätta mitt konstiga liv på andra håll. Jag har en massa sorgmyggor som ska bort ur odlingarna, det låter som en bra torsdagssysselsättning!