Bukefalos 28 år!

Hur länge håller torv?..

S

sov

Hoppas tråden ligger rätt först och främst?..:o

Min fråga lyder som sagt hur länge kan man ha en pall ståendes (under tak/innomhus) utan att den blir dålig? Pratade med en leverantör idag och han kör hem, men bara om jag beställer 4 pallar eller fler (och då även gratis:banana: ). Kruxet är att det kommer att räcka i över ett år. Minst. Håller de så länge är det ju ingen fara, men jag vill ju inte behöva kasta det pga mögel el nåt...
Tacksam för svar!:bow: :)
 
Sv: Hur länge håller torv?..

Ja, kan torven ligga i en mosse i tusentals år så ska den nog kunna ligga på din stallbacke i ett år! Så länge säckarna är hela, och det inte ligger i direkt solljus. Torv är ganska okänsligt, men det bör inte bli blött.
 
Sv: Hur länge håller torv?..

Vi strör med torv och vi beställer många säckar för att slippa hämta så ofta. Är det hål i säckarna drar torven åt sej vatten och blir ju jätteblöta, men annars blir det ingen skillnad på dem. Sår ute på vintern och på sommaren ochså i över ett halvår i alla fall!
 
Sv: Hur länge håller torv?..

Köper alltid hem för ett år och de är lika fina i början av året som i slutet. Var bara noga att de inte blir blöte som andra påpekat här.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 099
Senast: cassiopeja
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 666
Senast: Elendil
·
Hästvård Hej. Får snart panik över min häst, vet inte vad jag ska göra med henne. Hon fick mugg/rasp i sommras, inifrån då det var torrt och...
Svar
19
· Visningar
3 895
Senast: Hedwig
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
7 905
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp