Hur länge står sig Betfor?

JessicaM

Trådstartare
Hur länge står den sig när den är i en fodertunna?? Hästarna ska ju ut på bete nu och det är jätte mycket betfor kvar.
 
Sv: Hur länge står sig Betfor?

Den står sig läääänge. Har du den i tunna håller den sig lätt till i höst. Enda som kan hända är om det kommer i fukt så blir det "betong" av den.
 
Sv: Hur länge står sig Betfor?

Bara de inte blir fuktigt är det ingen fara.
Jag hade min i en fodersäck och det var inte så gott-luktande efter en sommar :p
 
Sv: Hur länge står sig Betfor?

Om det inte luktar skumt så är det helt ok att använda till hösten alltså..
 
Sv: Hur länge står sig Betfor?

ja och om det hålls helt torrt, blir det fuktigt så jäser det och ska då inte utfodras.
 
Sv: Hur länge står sig Betfor?

Ja, det både ser och luktar du.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Man skall höra mycket för öronen trillar av. Senaste påståendet jag har hört är att betfor enligt en bekant inte skulle vara bra för...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 809
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej har precis kokat första satsen av Carrageenörtet och slogs av att det blev som en stel pudding. Trodde det skulle vara lösare i...
Svar
8
· Visningar
509
Senast: Stålvilja
·
Foder & Strö Jag har förmånen att ha hösilage med riktigt bra protein, så i år behöver jag inte lägga en förmögenhet på proteinfoder. MJ/SmbRp-kvoten...
Svar
16
· Visningar
1 151
Senast: SiZo
·
Hästvård Hej, fick åka in akut med hästen i fredags och då konstaterades kraftig hovbensrotation med 8 mm kvar till sulan. En dryg vecka tidigare...
2
Svar
28
· Visningar
1 324

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp