Hur laga täcke?

SoffiProppi

Trådstartare
Min hästs hagkompis har bitit upp 2 hål i två olika regntäcken nu så nu måste jag laga omgående. (Dumma ponny :mad:;)) Men hur ska jag gå tillväga? Jag har hört att man inte ska sy utan limma? :confused: Håller det verkligen på ett regntäcke? Vad ska jag använda att lappa med?

Sv: Hur laga täcke?

Hur får jag tag på det snabbt? Här hällregnar det varje dag och jag behöver mina täcken lagade snart... Här omkring finns bara hööks... :cool:

jag brukar limma en tyg bit (textillim) på insidan
och sy med symaskin så det har nåt att fästa i.

Ja, jag får nog göra så nu så får jag vänta på bättre vädertider och fixa dem ordentligt. :p:D Men tror du det räcker med enbart lim?

nej, på mina läcker det inte..hålen är så små,dessutom är dom ju fulla med tråd.:-)

Om det riktigt krisar kan man tejpa ihop silvertejp. Det håller hyfsat tätt och det blir inga små såna där "fyrkanter" (alltså revor) som busiga ponnymular kan ta tag i och slita upp ännu mer.

Jag har limmat med vanligt textillim. använde en bit bävernylon att lappa med. Det sitter lika bra än. Var nog 3-4 år sen jag lagade.

Liknande trådar

Utrustning Skulle behöva laga ettbarnspolitiken täcken, var hittar jag de bästa laglapparna? Verkar smidigt att bara klistra på en lapp över hålen...
Svar
1
· Visningar
458
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 403
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
657
Senast: cowgirl81
·
Hundhälsa Börjar känna mig lätt desperat så letar erfarenheter om det finns några. Har en 1 årig hanhund av aktiv sällskapsras. Han har till och...
Svar
15
· Visningar
1 451
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka