Hur lång och hur mycket får man väga?

• Övr. Grenar
  • Trådstartare Trådstartare froggy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 878
F

froggy

Hej!
Jag undrar några saker. Är det någon regel på hur lång man får vara inom galoppsporten, och hur mycket man får väga?
Jag har hört att man får som högst väga ca 50-54kg, men är det sant? Och längden, spelar det stor roll? Jag är ca 168cm, är det för långt?
Tacksam för svar!

Sv: Hur lång och hur mycket får man väga?

SNälla Tifo... Lägg in en länk... :)

Det finns massor med trådar i ämnet.

Men här är ett kort svar:

Det finns ingen max längd och de flesta vikterna ligger mellan 56-60kg. Som amatörrjockey är minimevikten 60 kg och i dessa lopp händer det att hästar vinner med över 70kg

Lycka till och välkommen till Galoppen!

Liknande trådar

Gnägg Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
1 277
Senast: ufot
·
Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 638
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant... 2
Svar
20
· Visningar
1 777
Senast: tanten
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka