Bukefalos 28 år!

Hur lång vila efter vrickning?

Sv: Hur lång vila efter vrickning?

Förresten, hon är redan oskodd :crazy:
 
Sv: Hur lång vila efter vrickning?

Men du skrev ju att du tog ut veterinären eftersom hästen fortfarande var halt efter 4 veckor.

Tog för givet att vet. inte hittade VAD det var för hälta. Vet. kan ju inte ha gett hästen metacam o ordinerat boxvila/liten hage om hästen var o-halt???

Iom att hältan kommit tillbaka när du börjat rida (Lugnt) så kan det ju vara allvarligare än du trott från början.

Menmen. Det är väl ägarens bekymmer nu om hon ska ta tillbaka den..
 
Sv: Hur lång vila efter vrickning?

Jag trodde i alla fall att hon var halt, men hade inte sprungit med henne någonting i trav under de två sista veckorna innan jag ringde veterinären.

Veterinären gjorde flera böjprov på alla ben och jag vet inte hur många gånger jag fick springa med hästen, men ingen hälta.

Ja, men eftersom jag antagligen bryr mig mer om hästen än vad ägaren gör, så vill jag ju inte lämna ifrån mig henne så heller... Det blir ju antagligen att hon får gå i hagen resten av livet eller att hon blir korv.
 

Liknande trådar

Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 277
Senast: Oknytt
·
Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 498
Senast: co-SMAD4
·
Ridning Hej! Jag behöver råd från er som har erfarenheter av senskador och igångsättning när hästen stått länge. Min häst som är ett halvblod 15...
Svar
4
· Visningar
358
Senast: Nevermind
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
482
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp