Hur lång?

Bleillan

Trådstartare
Hej! Jag har en fråga. Hur lång måste man vara för att kunna ruda en westernsadel? Går det att reglera stigbyglarna på en sådan sadel ? Tacksam för svar:)

Hej! Jag har en fråga. Hur lång måste man vara för att kunna ruda en westernsadel? Går det att reglera stigbyglarna på en sådan sadel ? Tacksam för svar:)

:D Inte så lång tydligen.

Ja det går att reglera stigbyglarna, men det är inte så smidigt som på en engelsk sadel.

Det finns ju pyttesmå westernsadlar till små barn, så det behövs väl ingen särskild längd på ryttaren. Handlar mer om att ha rätt storlek på sadeln :)

Westernsadlar har också stigläder ;) om man är väldigt kortbent i förhållande till rumpstorlek kan man låta en sadelmakare korta fendrarna

Jag är 1.59 och stiglädren är alldeles precis för långa. Går inte att korta mer utan att lämna in dom. Men som de andra sagt så finns ju olika sadlar och olika stigläder

Liknande trådar

Utrustning Hej, vet någon här något om böckman duo R? Vi funderar på och köpa men för min häst som får panik och blir klaustrofobisk i trailern...
Svar
2
· Visningar
270
Senast: Panikponnyn
·
Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
560
Senast: warg
·
Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
186
Utrustning Hej! Jag har en sadel jag vill ska bli mörkare och har läst att man kan använda paraffinolja till det. 1. Går det bra att använda på en...
Svar
2
· Visningar
268

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Septisk artrit
  • WE-tråden
  • Födda 2022
Tillbaka