Hur länge kan easyboot sitta på?

Glimfeather

Trådstartare
Min häst tappade sin sko i torsdags och jag har inte fått tag på hovis än. Hon kan inte gå utan skor så därför köpte jag en easyboot till henne som hon kan ha i hagen. visst, hon haltar inte på vägen mellan hage och stall längre. Men hon är halt när man longerar henne i paddocken. Kan det vara för att det kommer in paddocksand/grus?

Hon är väldigt känslig i hovarna och kan knappt gå i hagen utan sko utan att halta.

Kan hästen ha ont i foten även med en easyboot på? Jag menar, de är ju "platta" och så har de "piggar" inne i sulan. Kan det göra ont?

Nu ha rhon gått hela dagen med den på och jag ska strax iväg för att ta in henne så foten får vila lite, hon är ju inte så van vid skon än.

Men sedan i morgon ska jag sätta på den igen när ajg kommer och släppa ut henne. Sedan kommer jag inte dyka upp förän tisdag så måndag ska min kompis komma och fodra henne (hon går egentligen på "bete") coh tänkte då be henne ta av skon medan hon äter och sedan sätta på dne igen när hon har ätit upp.

Hur länge kan de gå med dem på? Ska ju sätta på den imorrn vid kanske 8-9 och sedan kommer inte min kompis förän måndag eftermiddag/kväll. Är det för länge?

Ursäkta om det här blev rörigt, jag är väldigt trött just nu ;)

Sv: Hur länge kan easyboot sitta på?

Jaa du... Nu har jag inte easy-boots men boa, pållen har dom i hagen hela dagen, som mest 12 timmar. Det går iaf bra. Men boa'n är ju mjukare, och inga piggar inuti.

Iaf - för hoven tror jag inte det är några problem, frågan är om den klämmer eller skaver nånstans?

Sv: Hur länge kan easyboot sitta på?

Det är det jag ska ta reda på nu när jag kommer dit! Boten går ju inte övanför hoven så ajg tror inte det ska var anågot problem
och jag tycker de är mjuka faktiskt, inte sulan då, men allt annat är jättemjukt! Men piggarna är jag lite orolig över. Men så är jag en hönsmamma också.

Liknande trådar

Hästvård Vet inte vart jag ska ta vägen längre.. För 2,5 månad sen så tappades en sko på uteritt och hon blev halt och hovslagaren kom ut och...
Svar
1
· Visningar
616
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
832
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Jag har sedan drygt två veckor tillbaka bara min 13-åriga whippet kvar. Hon har sedan hon var valp varit helt okomplicerad med att...
Svar
9
· Visningar
861
Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när... 2
Svar
20
· Visningar
1 812
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka