Hur länge låter ni era hästar länga sig?

cristobal

Trådstartare
Ja, som frågan är, hur länge låter ni era hästar länga sig, och även värma upp, innan ni kör igång med era träningspass?

Sv: Hur länge låter ni era hästar länga sig?

Jag skrittar alltid på lång tygel 10 min, sen ytterligare 10 min skritt då jag börjar jobba mkt försiktigt, hellre bra tempo, långa kliv, än "hoptryckt" häst. Sen börjar jag jobba mer, tar alltid lite skritt pauser emellan. För att avsluta med att länga, dvs sträcker ut alla muskler genom trav på långa tyglar, avslutar tillsist gärna med 10 min skritt för hand. Detta gäller då jag rider på banan, iskogen jobbar jag inte på samma sätt.

Liknande trådar

Träning Häromdagen så var jag inne hos veterinären med min 8 åriga valack. Han har en knäledsinflammation hb (stackaren)☹️ Vi röntgade 3 av 4...
Svar
2
· Visningar
530
Senast: Blyger
·
Träning Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och... 2
Svar
33
· Visningar
2 534
Senast: Idaw83
·
Hästhantering Hej Jag har rätt så nyligen flyttat till ett mindre stall med min ponnyvalack på 21 år. Rätt så omgående började ena stoet i flocken...
Svar
9
· Visningar
444
Senast: animalasia
·
Träning Hej Jag har ett problem med en häst som jag har börjat träna. När jag longerar honom så lyssnar han perfekt på mig i höger varv, han...
Svar
1
· Visningar
453
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka