hur länge smittar kvarka???

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare lenizen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 193
L

lenizen

Detta kanske man ska ha en hum om men inte jag.. :o
En kompis ringde precis och frågade hur länge kvarkasmittan sitter kvar i kläderna. Jag har ingen aning, har någon här?
Det gäller ett par shortchaps som låg i ett stall där det stod en kvarkasmittad häst för ca 1½ månad sedan, dom har legat kvar i samma stall sedan hästen flyttade...
:confused:

(Har klarat mig från "kvarkastallen" än så länge *peppar peppar*)

jag vet att i stall som ej är tvättade efter kvarka kan smittan sitta kvar upp till 1 ½ år... hästar kan åxå vara smittbärare utam symtom i upp till 1 ½ år, viruset vilar!! så var försiktig med shortshapsen, decifiniera dom riktigt!! tänk på att även ni kan bli "smittade" och bli smittbärare... MVH jennie

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 896
Senast: 13579vas
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 952
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 706
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela... 2 3
Svar
57
· Visningar
11 911

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka