Hur långt in i dräktighet kan man abortera?

aiquen

Trådstartare
Okej, jag vet inte riktigt om jag formulerar det här rätt nu, men hur långt in i en katts dräktighet kan man/är det okej att abortera fostren? Finns det någon gräns?

Sv: Hur långt in i dräktighet kan man abortera?

Veterinären avgör själv när en dräktighet har gått för långt.

Rent generellt finns det ingen gräns, men när dräktigheten nått ett visst stadium så tvingas man avliva kattungarna (med spruta alltså) för att inte riskera att de lider.

Okej, så det går faktiskt att abortera ända in i det sista av dräktigheten, så att säga?

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
798
Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
2
· Visningar
589
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 415
Senast: ameo
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka