Hur långt skulle ni åka för att kika på en transport?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Rie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 135

Rie

Trådstartare
En begagnad, säljaren en privatperson?
Var går er mentala gräns? Antal mil alltså...
Var sätter ni den ekonomiska gränsen , dvs bensinkostnad och annat, för att ta er dit och hem? (Oavsett om ni har mycket eller lite pengar)
Skulle ni kunna köpa osett och låta skicka hem släpet?

Hittade en i mina ögon perfekt vagn men ansåg att den var för långt bort.

Så därför frågar jag er, bara på skoj.

Sv: Hur långt skulle ni åka för att kika på en transport?

Jag åkte 50 mil enkel resa för att köpa mitt nuvarande släp (hade bara sett det på en dålig mobilbild innan)

Oj jadu det beror lite på vad det är för släp?

Har just det släpet precis alla de finesser som du önskar?
Är det ett liksom "speciellt" släp som har dessa tillbehör eller är det ett vanligt basic släp utan en massa extratillbehör som det finns många av?

Om det bara är ett random bra släp så skulle jag vänta tills det dyker upp ett närmare.

Det släpet jag har nu har precis allt jag önskade och ville ha i ett släp + till ett kanonpris! Så det skulle jag åka långt för men nu hade jag tur och det stod dryga 2km hemifrån bara :)

När jag köpte min bil tog jag tåget till skåne (70mil) och hoppades på att bilen skulle vara som säljaren påstod, dock litade jag på honom då han från början berättade de små skavankerna som fanns eftersom jag skulle behöva åka så långt och det han sa överensstämde med verkligheten så det blev affär.
Jag hade åkt lika långt för att få min hästtransport till samma pris också, dels för att det är ett jäkla bra pris så det faktiskt lönar sig att åka + att det är få andra släp som har precis alla de sakerna som detta släpet har.

Sen får man väl använda sitt sunda förnuft och lita till sin magkänsla, känns säljaren bra och seriös? Berättar denne allt h*n vet?
Då ser jag inga hinder att åka om jag har tiden såklart.

Är det det perfekt släpet som man har letat efter så skulle jag åka över hela landet.
åkte från örebro till kristianstad och köpte mitt förra släp.

Nu är släpet sålt så detta blir bara hypotetiskt.

Kollade på avståndstabell och det var mer än 120 mil enkel väg....
Inget pangpris men i mkt fint skick och den vikt som jag behöver.
Vikten är väl det speciella med mina krav.

Tycker dock att det bör finnas flera likadana släp, någon av dessa bör väl bli till salu så småningom. Har ju släp så jag kan ju vänta på "det rätta".

Men rent praktiskt, få ledigt från jobbet, köra,övernatta både dit och hem samt köra med släp då hem ( och båda vägarna passera Sth vad jag förstår, håller mig helst efter enkla vägar lantis som jag är). Om nu sambon skulle få ledigt för att följa mig så får han inte köra ekipaget (krävs BE) så det har bara varit för mig att köra hela hemvägen själv.

Liknande trådar

Hästmänniskan Måste lämna ut min 2 åring (eller ja, 2 ½ år snart) på foder på obestämd tid pga att jag ska flytta och det inte finns stallplats...
Svar
15
· Visningar
1 689
Senast: jezzibell
·
Utrustning Ja, som rubriken berättar har jag äntligen köpt mig en ny hoppsadel och på kuppen blivit väldigt mycket klokare. ;) Ffa har jag lärt mig... 2
Svar
23
· Visningar
3 505
Senast: alice
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka