Hur långt sommarlov?

Diana

Trådstartare
Jag sitter och funderar på hur långt sommarlov sonen ska få, vet inte riktigt hur jag ska göra. Behöver lite tips.

E. blir 18 månader nästa vecka, han går på dagis tre dagar i veckan 9-14. Han började dagis 1 mars och hade en jättebra inskolning och verkar trivas bra. Det är en liten grupp med 11 barn i hans ålder.

Jag kommer nog vara hemma hela sommaren, så han kan ju vara hemma med mig. Men är det dumt att vara borta från dagis så länge eller hur ska man tänka? Han kommer självklart vara hemma när barnen måste vara på en annan förskola och när sambon är hemma.

Jag ska prata med personalen och höra vad dom tycker. Hur hade ni gjort?

Sv: Hur långt sommarlov?

Jag hade haft sonen hemma hela sommaren så han fått ett ordentligt sommarlov.

Jag ska prata med personalen och höra vad dom tycker. Hur hade ni gjort?

Sådana lyxfunderingar har man inte i Malmö - är du ledig måste barnet vara ledigt. Annars kan de ju inte skära ner bemanningen och låta även personalen ha semester.

Så har det varit när jag jobbat på förskola också. Vet inte om kommunen har ändrat det för nu verkar det ju som han skulle kunna gå hela sommaren.Det tänkte jag inte ens på när jag fick sommarschemat. Det enda som stod vara att 15h barn måste gå 8-11.

Det blir nog så att han blir hemma hela sommaren, jag vill ju ha honom hemma! Tänkte att det skulle bli knasigt att börja på dagis igen efter långt lov.

När dagis öppnar igen efter sommaren v. 31 kommer dom ha flyttat till en ny förskola, har haft tillfällig lokal nu, som ligger på samma gata som vårat hus. Då kan man ju gå och hälsa på så blir det kanske lite lättare sen när det är dax att börja igen.

elias ska vara hemma 6 veckor, de 4 veckor min man har semester + 1 vecka före och 1 vecka efter. egentligen hade han kunnat vara hemma hela sommaren då jag kommer vara föräldraledig men vi vill inte ha han borta från dagis för länge.

På mitt dagis är barnen självklart hemma när föräldrarna är hemma.
Det finns så mycket att njuta av tillsammans med barnen under att långt sommarlov.:laugh:
Dom minsta barnen kommer och "hälsar på" tillsammans med förälder veckan innan dom börjar "på riktigt" och det har inte varit några problem alls.:banana:

* Jenny *

Liknande trådar

Övr. Barn Min äldsta fyller 6 år till sommaren. Hittills har vi "bara" haft födelsedagskalasen för närmsta släkten, men det har ändå blivit mellan... 3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 979
Senast: Kilauea
·
Övr. Barn Då är tiden kommen för att önska skola till förskoleklass. I samhället vi bor finns 2 olika skolor med F-3 som man får önska mellan. Vi...
Svar
10
· Visningar
1 004
Senast: Badger
·
Övr. Barn Min snart 9-åring har börjat prata om att han tycker att han är tjock, och nu har det också framkommit att han försöker äta mindre för...
Svar
17
· Visningar
1 649
Senast: CaisaCax
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 949
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Leverera valp vid 12 veckor?