Hur ligger denna sadeln? *bilder*

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare gilisen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 40
  • Visningar Visningar 3 369
Sv: Hur ligger denna sadeln? *bilder*

Såg att du skaffat dig en ny tråd, fortsätter där eftersom det är konstaterat att sadeln inte passar.

Har inte någon nått att tillägga?

Frågan är om du som många andra sadlar lite för långt fram.
sadla längre bak o ta foton framifrån också.

Titta på hästens mage. Den har bra rundör. Sadelgjorden kan bara hamna i ett läge. Det gör att gjorden trycker sadeln framåt.

Alltså-hur långt bak ts än sadlar så kommer den att hamna där till slut!

Norrland

Jag måste bara fråga.
Varför paddar du upp sadlarna när du provar dem? En sadel som ligger bra behöver ingen padd.

Känns som de ligger långt fram men svårt o säga när man inte ser bogbladets utformning. Prestigen är iaf försmal... frågan är om 37 räcker. Är det en omvärmd 36a eller en orginal?

Jacsonen kan du glömma, dels är den försmal och dels är den garanterat för rak.

Vill du ha padd under? Prova först ut sadlar i rätt stl (och skit i padden sålänge) och sedan när du köper sadel, ta en stl. vidare än vad som passar.

Sen skulle jag oavsätt vad för sadel du köper införskaffa en svängd sadelgjord, som det är nu så drar gjorden fram sadlarna.

Okej. Men det känns ju som om det inte går att hitta någon sadel. Enligt dom som var i Jönköping igår var dom har 2 sadlarna de sista alternativen.. Det var dom enda hon trodde på, för hon hade inget annat hemma som hon trodde skulle gå..

Hon sa att jag absolut var TVUNGEN att prova ut alla sadlarna med pad!

Vad ska gå på nu då tycker du?

Glömde skriva att det är en 36:a original..

Hon sa att jag enbart skulle ha sadlar med pad under när han var så tunn.. Hon skulle aldrig rida utan sa hon..

Hur många sadlar jag har testat vet jag inte riktigt.. Men det är ett antal om man säger så.

Hon var inte ens säker på att det skulle gå å hitta något där som skulle passa honom.

Då måste hon ju skicka med vidare sadlar också ;)

Har du någon uppfattning om vad de har för märken inne nu?

Då måste hon ju skicka med vidare sadlar också ;)

Har du någon uppfattning om vad de har för märken inne nu?

Hmm, det finns ju verkligen hur mycket sadlar som helst! Jag har inte tittat så mycket själv. Utan hon har fått sett bilder på honom, och har utgått mycket från det. Men idag fick jag hjälp av Anette och det var skillnad det, tycker jag iaf...

Men jag fick iaf med mig en Bates Caprilli som hon tyckte att jag skulle testa. Finns några bilder på den med..

Han blir ju rakare i ryggen när han jobbar.

Är det inte någon som har tittat på bilderna på den nya sadeln jag har lagt upp? Det är dom bilderna som bara heter "sadel".

Titta nu och säg vad ni tycker!

Okej. Jag fick inte med mig nått vidare järn. Vet du om dom kan ha nått sånt i Vetlanda??
Jag är rädd att sadeln kommer ner för mycket på manken med ett vidare järn. Så denna går nog bort den med..

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på... 2
Svar
22
· Visningar
1 674
Senast: morgaine
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
881
Senast: Lisen82
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
718
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
982
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31