Hur lindar ni?

Houdinie

Trådstartare
Hur lindar ni hästens ben?

Jag har alltid lindat i en ren spiral men nu senast provade jag med "åtta-turer" när jag lindade det yttersta lagret, det blev ett jättefint diamantmönster och satt tokbra! :)

Jag vill gärna se närbilder på väl lindade hästben där man ser teknik, hur högt och lågt man lindat, om paddar sticker ut etc.

Visa mig hur ni tycker att ett vällindat ben ser ut!?

Sv: Hur lindar ni?

Här är det en kompis till mig som lindat. Spirallindat. Jag tycker det är välgjort, men personligen lindar jag ner över kotan och lämnar ingen padd som sticker upp, lindar heller inte upp "runt" knäet och hasen som här. Vi var båda överens om att lindan hamnat lite högt upp här. Använder alltid padd och elastiska lindor. Hur menar du att du lindat "åtta turer"?

lindorid.jpg

Liknande trådar

Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv... 2
Svar
24
· Visningar
7 605
Senast: mackan
·
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras... 2
Svar
21
· Visningar
4 367
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
840
Islandshäst Jag kan inte så mkt om det här, därför frågar jag. Under mina år (inte så många) med islandshästar har jag snappat lite här och lite... 2
Svar
33
· Visningar
8 994
Senast: moli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka