Hur man lägger upp sina bilder från flickr istället för photobucket

MJLee

Trådstartare
Jag liksom många andra har råkat ut för att photobucket numera vill ha pengar för att länka till sina egna bilder. Har nu efter klurande och irritation kommit fram till hur man lägger upp sina bilder från flickr istället.

1. Skapa konto (om man inte redan har det, det är gratis) och ladda upp bilder.
2. Välj en bild, klicka på dela/share länken - lilla böjda pilen längst ner till höger.
3. I rutan som kommer upp, klicka på BBCode längst till höger, en länk skapas automatiskt och du kan också välja storlek.
4. Gå till buke, välj avancerade alternativ. När den kommer upp välj använd bb-kod eitor, längst till höger ovarnför textrutan (dokument symbol). Du får nu upp en ljusgul textruta.
5. Välj bild. Klistra in länken du har från flickr.
6. Ta bort allting innan https://farm och allting efter jpg

Länken ska se ut såhär: först img (från buke) med klammern runt om, sedan en direktlänk se nedan. Dubbelkolla med förhandsvisning men det ska fungera och bilden klistras in.

https://farm9.staticflickr.com/8059/8182923433_40d10cb568_n.jpg/img]

Lycka till! :)
 
Du skojar? Jag hade tänkt börja använda Flickr för lagring. Men ska det behövas 48 steg för att lägga upp en bild därifrån på ett forum?
 
Du skojar? Jag hade tänkt börja använda Flickr för lagring. Men ska det behövas 48 steg för att lägga upp en bild därifrån på ett forum?

Nja, det tar inte lång tid alls, men jag skrev ut varje delmoment så man vet exakt hur man ska göra första gången.
 
Men finns det inget smidigare sätt? Punkt 6 låter helt koko, man ska inte behöva sitta och radera i länkar.

Jag håller med, men av någon anledning blir bbckod länken från flickr jättelång. Klistrar du in den utan att först välja bild blir den dock klickbar och leder till bilden på flickr så länge den är offentlig.

Gissar att det är för att den egentligen är gjord för att lägga upp på tex Wordpress,egen hemsida eller liknande. Det är mycket enklare att klistra in bilden på Twitter, FB eller liknande om du väljer det alternativet.
 
Behöver man verkligen byta editor här på buke alltså för att kunna lägga in en bild från Flickr? Jag har aldrig behövt göra det i något annat sammanhang.
 

Liknande trådar

  • Låst
IT & mobiler Innan du lägger in en bild, läs igenom följande: Infoga bilder inne på inläggen gör att alla direkt ser din bild när tråden öppnas...
Svar
1
· Visningar
4 945
Senast: domino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp