Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag har fått som bäst resultat när han har hoppat med sin skötare dagen innan (tävlar dressyr). Annars är det ganska lugnt dagen innan, kollar bara att han känns mjuk och fräsch.
När jag tävlade hoppning på min förra ponny så tränade jag dressyr för min tränare dagen innan. Då kändes hon bra uppmjukad och jag fick bäst resultat, även när jag skulle tävla dressyr så tränade jag dagen innan (: .. men som sagt beror det på vad för temprament du har på hästen, har man en som är lite segare så skulle jag nog spara på krafterna tills tävlingsdagen. Kanske bara lösgöra lite lätte i skogen och kolla gas och broms.
Jag brukar rida ut, rida lång och låg, få honom att strecha ut ordentligt. Tar det ganska lugnt, men får gå i alla gångarter. Brukar bli ett pass på 40-50 minuter.
Hästmänniskan
Hej, jag undrar hur mycket ni rider era gamla hästar.
Jag har ett kallblods sto som är 27 år. Pigg och mår bra men vet inte hur mycket...