Hur man slår tre flugor i en smäll, alt badar en motsträvig riesen

Sv: Hur man slår tre flugor i en smäll, alt badar en motsträvig riesen

:rofl::rofl:

Gud vad glad jag är över att ha två små hundar som efter att ha fått utstå bad en gång i veckan sen de var pyttesmå numera frivilligt går in i badrummet och står i duschen som ljus under hela badningen plus står still de 10-15 minutrarna medans schampot verkar utan att skaka sig. Och sen efter badet väntar tills jag antingen drar för duschdraperiet eller håller för en handduk innan de skakar av sig vattnet ;)

Efter att ha läst din lista ska jag då aldrig skaffa mig en riesen i allafall :D
 
Sv: Hur man slår tre flugor i en smäll, alt badar en motsträvig riesen

Jadu, här har vi en hund som är PRECIS tvärtom!
Så fort kranen till badkaret vrids om, kommer vovven som ett skott.
När han var mindre, och faktiskt fick plats i badkaret, gick det inte att duscha med öppen dörr.
Då såg man helt plötsligt en liten nos skymta fram bredvid draperiet, och innan man visste ordet av det stod han i badkaret helt överlycklig...
Vårat problem har med andra ord varit att få ut honom ur badrummet. :rofl:
För vad kan vara mer skoj än att stoppa in nosen under munstycket och "tugga" vatten.
Även om höjdaren är när någon badar - då kan man ju stoppa nosen under vattnet och blåsa bubblor!

Det där känner jag igen :p
Blåsa bubblor under vattnet gör hon inte, hon dricker badvattnet och ÄTER badskummet istället! Det är tydligen jätteroligt. Om jag duschar så kan man få en nos mot sitt egna ben helt plötsligt och om jag inte torkat mig supernoga innan jag går ut ur duschen så ska hela jag tydligen slickas torr :p
Jag tror nog att jag fått en smal, ljus labbe istället för en saluki :angel:
 
Sv: Hur man slår tre flugor i en smäll, alt badar en motsträvig riesen

:rofl::rofl::rofl:

Funkar även på schäfer.
Även om han dock snällt hoppade i badkaret så försökte han alltid hoppa ur och skaka på sig när man precis schamponerat honom:D Schampo överallt
 
Sv: Hur man slår tre flugor i en smäll, alt badar en motsträvig riesen

Jag får som sagt inte ens i herrn i badkaret. Dels blir han 'förlamad' och väger plötsigt 84 kilo isf 42 kg, dels så om man ändå börjar baxa i honom stretar han med benen, tar spjärn osv. Så teoretiskt skulle jag kunna få i honom, men det skulle göra ont på honom (menar inte slå), och jag skulle bryta ryggen. Och frågan är hur många sekuknder jag skulle kunna ha honom kvar där ja ;)

Han går dock gärna in i bdrummet när jag badar etc, alla situationer utom när HAN ska bada.. Fjollhund.
 
Sv: Hur man slår tre flugor i en smäll, alt badar en motsträvig riesen

Hahaha, det låter hemskt bekant. Jag har ju två hundar och med den ena gick det till precis sådär förut, för då hade vi bara en minimal dusch. När hon var yngre var hon inte bara lam när man skulle släpa in henne utan även arg. Numera funkar det dock att stoppa in henne i badkaret men det blir ju lika mycket vatten, schampo och päls i hela rummet för det.

Med min andra hund är badandet däremot lätt! Väger bara 11 kg så det är lätt att bära in henne. Hon hårar inte ner och det tar cirkus 30 sekunder att få henne torr. Det kallar jag lyx :D

DSC_0015.JPG
 
Sv: Hur man slår tre flugor i en smäll, alt badar en motsträvig riesen

Haha, känns även igen på rottweiler-dusch. Fast jag har insett att våran duschkabin precis rymmer ett styck fullvuxen rottweilertik, så numera stänger jag igen dörren så mycket att jag bara får in armarna för att schamponera. Hunden kommer således ingenstans under tiden :D
Fast ett eget duschrum till vovven vore riktigt trevligt :D
 
Sv: Hur man slår tre flugor i en smäll, alt badar en motsträvig riesen

Min hund beter sig som din ungefär, med bonusen att hon ylar/skriker konstant när hon tvångsbadas pga äckel-päckellukt... Det sker därför bara en gång per år.

Grannarna har knackat på mer än en gång...

Ute badar hon mer än gärna, det är ju frivilligt:D
 
Sv: Hur man slår tre flugor i en smäll, alt badar en motsträvig riesen

Och jag som försökte förklara för en mäklare varför vi hundägare måste ha källaringång med helkaklad, alt rum klädd med plåt med dusch/avspolningsmöjligheter.

Tänk att ha ett tvättrum i källare, sen lämnar man hunden där nere att torka och får upp en torr och ren vovsing!!

Låter som en dröm! Det skulle finnas ett torkrum också, med lite mer värme, rena fina filtar och kanske ett ben. Vilken lyx!

Men ett budgetförslag skulle kunna vara typ "spolspilta" med varmvatten i ett garage.

Tack Alexandra_W för en jättehärlig inledning! :bow: :rofl:

EXAKT så var det med vår rottweiler, och ofta badade, nej, duschade jag henne under fällningsperioderna. Gissa vem som var hårigast precis efter sejouren?

Du glömde dock att berätta om punterna a, b och c när hunden är utsläppt ur fångenskapen i tortyrkammaren.

Då brukade vår rejäla dam, fortfarande halvblöt, med en blöt hängande handduk över sig som jag hjälpligt knutit runt halsen, galoppera runt i övriga hemmet, kasta sig upp på sängar och soffor, kasta av sig handduken, skaka sig ordentligt ett par tre gånger och sedan leta upp leksaker att vakta eller ben att äta på.

Detta hände när duscharen herself, hårig med svarta långa rottweilerhår (de påminner mycket om könshår, kan jag meddela den oinvigde) på hela kroppen frenetiskt försöker att tvåla av/skölja av dessa hår. Tyvärr är tvål och vatten inte tillräckligt eftersom håren är överallt i hela duschutrymmet. Hela draperiet har antagit en hårig baksida och silen i golvet är full av hår.

Fö kan jag meddela att det där med BADKAR för mig har varit överkurs. Jag vet inte om jag skulle lyckas baxa upp hunden i karet.

Istället har det varit duschutrymmet som av olika anledningar blivit större och större medelst lutning mot mattes ben, lutning mot draperiet och långsam tassförflyttning sidvärtes.

Badkar verkar vara ett säkrare ställe för en stor hund.

Själva införandet av hunden i badrummet har för mig alltid associerats med hur man lastar en motsträvig ponny. :D
 
Sv: Hur man slår tre flugor i en smäll, alt badar en motsträvig riesen

Delar du och jag badrum..? Man går in och backar ut..

Du glömde skriva på punkt 27 om allt hår som sitter klistrat precis överallt,väggar golv duschdraperi toastol handfat,och även orsakar tvärstopp i avrinningsröret ner mot avloppet..
20786678.jpg

20786679.jpg
 
Sv: Hur man slår tre flugor i en smäll, alt badar en motsträvig riesen

KL

Jag har för läääängesen gett upp alla dylika projekt och åker numera till kompisens stall för lån av spolspilta. Som tur är behöver min hund bara bada ett par tre ggr om året normalt sett. Skogspromenader sker i närheten av stort travstall med finfin dusch i händelse av rullning i nåt äckligt. Däremot önskar jag såhär års att jag hade duschkabin ist för badkar så jag kunde spola av tassarna och underredet efter promenader lite smidigt...

/wildrose med leriga tassmärken på hela golvet trots tasstorkning :crazy:
 
Sv: Hur man slår tre flugor i en smäll, alt badar en motsträvig riesen

Movi - ja man kan nästan tro det? Ditt såg modernare ut dock ;)

Och du har fått i svartskögget i badkaret, jag är grundligt imponerad ända ner ni tårna =)

Dock inte något hår som stoppade här, och vi har inget duschdraperi. Men håret låg ju på köksgolvet, jag klippte FÖRST (skären ska på slipning iaf, så jag fuskade *s*).
 
Sv: Hur man slår tre flugor i en smäll, alt badar en motsträvig riesen

Det bästa är ändå när dom försöker smyyyyga ut medans man schamponerar, millimeter för millimeter så flyttar dom sig mot dörren och man inser att man med hela sin nertvålade kropp måste hindra det ännu mer intvålade hundskrället från att ta sig ut ur duschen helt och hållet. För på något vis har hund lyckats manövrera både mig och sig själv så långt ut att när man ska vrida på vattnet så måste man flytta en aning på sig och vips så är hela badrummet nerstänkt av hunden som annars ALDRIG skakar på sig.
 
Sv: Hur man slår tre flugor i en smäll, alt badar en motsträvig riesen

Precis, det jag menade när jag tyckte att man får 'hunden i knäet'. Jag står bakom hunden, bakom mig är dörren. Hunden försöker backa ut, och hamnar i mitt knä ;)
 
Sv: Hur man slår tre flugor i en smäll, alt badar en motsträvig riesen

Efter att ha läst denna tråd är jag ännu mer tacksam över att vår (visserligen dvärg)schnauzer gillade att duscha. Som valp kastade han sig in som Tarzan i lianen(draperiet) och ville vara med när jag duschade och som vuxen stod han snällt och viftade på svansen hela tiden han blev duschad (med mig utanför)......
Sedan skakade han av sig i dusch/badrum för att sedan glatt springa fram till hårfönen - han ääälskade att bli fönad.

Jag som inte visste om att andra varianter av "badning av hund" existerade....:grin:
 
Sv: Hur man slår tre flugor i en smäll, alt badar en motsträvig riesen

Jaha , idag kom hårmånstret in med aktern full med lösbajs :mad:och det blev raka vägen till duschen. Ibland hade briesenfrilla varit lockande.....men näe.
 
Sv: Hur man slår tre flugor i en smäll, alt badar en motsträvig riesen

1. Ropa på hunden

2. Hunden kliver självmant in i duschen

3. Reglera temepraturen, hunden vill ha varmt

4. Ducha en hund som njuter

5. Lägg ut en handduk på badrumsgolvet ( med golvvärme ), hunden torkar sig själv

6. 10 minuter senare = hund ren och torr


:p ;) :D
 
Sv: Hur man slår tre flugor i en smäll, alt badar en motsträvig riesen

1. Ropa på hunden

2. Hunden kliver självmant in i duschen

3. Reglera temepraturen, hunden vill ha varmt

4. Ducha en hund som njuter

5. Lägg ut en handduk på badrumsgolvet ( med golvvärme ), hunden torkar sig själv

6. 10 minuter senare = hund ren och torr


:p ;) :D

Är du riktigt riktigt säker på att det är en riktig hund du har?:eek:
Eller är det en sån här?:D
ux_a08102800ux0037_ux_n.jpg
 
Sv: Hur man slår tre flugor i en smäll, alt badar en motsträvig riesen

Är du riktigt riktigt säker på att det är en riktig hund du har?:eek:
Eller är det en sån här?:D

ux_a08102800ux0037_ux_n.jpg


Photo_84725_1032257.jpg


Tja, jämför du om dom är lika :D;)

Har letat efter en lucka med batterier ibland ( när man känner att man bara vill stänga av hundjäkeln ), men ännu har jag ingen lucka hittat :p
 
Senast ändrad:
Sv: Hur man slår tre flugor i en smäll, alt badar en motsträvig riesen

1. Ropa på hunden

2. Hunden kliver självmant in i duschen

3. Reglera temepraturen, hunden vill ha varmt

4. Ducha en hund som njuter

5. Lägg ut en handduk på badrumsgolvet ( med golvvärme ), hunden torkar sig själv

6. 10 minuter senare = hund ren och torr


:p ;) :D


Här är det bara 4 steg. :P

1. Slå på kranen och hör hur mattorna åker iväg när hunden kommer in i badrummet på bredsladd.

2. Duscha av en överlycklig hund som njuter till fullo

3. Ta fram en handduk och låt hunden själv torka bort det värsta

4. Plocka fram hårtorken och koppla i sladden, medan hunden väntar ivrigt (hårfön = tugga luft = bus!).


Vips - en torr hund! :rofl:
 
Sv: Hur man slår tre flugor i en smäll, alt badar en motsträvig riesen

Åjo, vi sog nog vattenstänket på kameralinsen, så en punkt till lär du ha - återställ badrummet i ursprungsskick :devil: Härliga bilder.

Min lilla var ingen vän av rent vatten, men simpel ändå

1. Lyft i 5 kg hund i badkaret.

2. Duscha, tvätta, spola av.

3. Lyft upp, torka av det värsta (iom lång päls)

4. Hund torkar sig själv och fixar självtork

Inte ens någon åverkan på badrummet.. Det var tider det *drömmer sig bort*

Fast fönas har faktiskt riesenherrn inget emot, vilket förvånade mig. Brukar aldrig föna men gjorde det sist då vi skulle ut ganska snart efter och var kallt. Han njöööt.
 

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17
  • Vad är rätt

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp