Hur mkt betalt vid passning av hund??

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare HeRomer
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 088
H

HeRomer

Jag ska kanske passa en 8 månaders schäfer kille.. undrar egentligen hur mkt man kan ta i timmen eller per gång... ?? vad har ni betalt eller fått ???

Sv: Hur mkt betalt vid passning av hund??

Jag känner en man som passar hundar i sitt hem. Han tog förr 150 kr/dag men då kunde de ringa dagen innan och säga "Förresten, jag kommer inte" och ekonomin blev helknasig och oförutsägbar.

Så han bytte till 2000 kr /månad och hund. Då kunde de i stort sett dumpa hunden hos honom hela månaden, å andra sidan kostade det samma om hunden bara varit där tre timmar. Ägarna tog med sig mat till honom, lite leksaker och annat nödvändigt. Han köpte lite grejjer till hundarna, som alla fick samsas om. (Hade många hundar.)

Det är den enda jag känner till, men kolla runt lite på hunddagis och pensionat. Kanske kan du inte ta exakt samma som de, men du får en ungefärlig bild av vad det skulle kosta mattarna och hussarna att vända sig till ett etablerat, professionellt företag.

Du får ju också fundera på om du vill ta det svart eller om du vill skatta för pengarna...

/Syrsa, som förespråkar det lilla företaget och vita löner! Fast det blir krångligare och svårare.

när jag passade en schäfer fick jag 100 kr per dag.

Jag betalar 20kr/dag hos min vovven dagmatte, väldigt lite jämfört med vad andra betalar... Det är ett pensionerat par som bara gör det för skojsskull :)

Jag får 100:-/dag och så köper hundägaren bajspåsar och godis och sådant som går åt :laugh:

När jag så småningom kan vara hundvakt (pga studier) så tänkte jag ta en hundring per dag. Blir ju så mycket mer personligt än dagis/pensionat så det borde vara värt det..?

Liknande trådar

Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 719
Senast: ufot
·
Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
7 788
Senast: Tiger tok
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 989
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 251
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka