Hur mkt får man ut när man e mamma ledig?

H

HBB

Hur mkt får man ut i månaden när man är mamma ledig? det är väl olika beroende på om man har fast jobb o är med i a-kassa osv. Men jag jobbar som timvikarie,har nyss gått med i a-kassan så skulle jag få barn nu o bli mamma ledig sen då blir det väl inte så mkt i månaden:S?? Har inte tänk o skaffa barn än då jag väntar på o få fast jobb och min pojkvän blev nyss varsald från sitt jobb så ekonomin e ju rätt rar nu elr inte....

Har det här med dålig ekonomi och arbetslös påverkat er med o skaffa barn?

Nyfiken på era åsikter:P

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hur mkt får man ut när man e mamma ledig?

Ta din årsinkomst * 0,97
Ta den summan * 0,8
Dela den summan med 365

Så får du fram vad du får i FP.

Exempel:

250.000 * 0,97 = 242.500
242.500 * 0,8 = 194.000
194.000 / 365 = 531 kr om dagen

Liknande trådar

R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 687
Senast: julgrisen
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
186
· Visningar
24 582
Senast: Mia_R
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna... 2 3
Svar
57
· Visningar
13 321
Senast: Nixehen
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
15 167
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V