Hur mkt kostar det att ta bort en häst med sprutor

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare elinda
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 828
E

elinda

Hur mkt kostar det att ta bort en häst med sprutor .Det är en distriktsvet. som ska göra det

Det finns inget fast pris det beror på omständigheterna, hur lång resa, om det går snabbt eller ej vilket preparat osv.
Bäst du frågar den som skall göra det.
PL

Jag frågade min veterinär om det, eftersom jag ska göra det snart.... huvva.. :cry:
Kring 1000 kr. och då tar hon 150 i reseersättning. (hon är inte distriktsveterinär, vet inte om det är ngn skillnad om hon är det eller inte..)

vet inte vad distriktsverinärerna tar , men på djursjukhus så koster det efter vikten , de har olika viktklasser och det som är dyrast är ju faktiskt omhändertagandet evter avlivningen. Jag avlivade ena B-ponnyn förra året och det gick på 3,500 tror jag det var nån hundra lapp upp eller ner. Men då gjorde jag det på djursjukhuset och de tog hand om hästen efteråt

Liknande trådar

Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin... 2
Svar
27
· Visningar
2 631
Senast: Zetly
·
Hästvård Min lille ettåring har kastrerats på klinik för en månad sedan men sedan åkt på infektioner i skapet. Två antibiotikakurer senare tror...
Svar
7
· Visningar
818
Senast: Amk
·
Hästvård Vår ponny har idag fått diagnosen ringkota vänster fram. Det är mycket att ta in… veterinären pratade om operation kunde vara ett...
Svar
12
· Visningar
1 182
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Vi har ett sto som precis blev 16 år gammal. Varmblodstravare. Hon har sedan 6 veckor nu haft besvär med flytningar från vulva...
Svar
8
· Visningar
715

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka