Hur mkt skulle ni ge för en CH Trevor flatback i fint skick ?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Trilskan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 030
T

Trilskan

Nånd där ute som har koll på CH closecontact sadel hööks säljer

Hittat en vid sadel till salu.
Är en chansning att köpa hem den då jag ännu inte provat den... Men har sålt min och behöver en sadeln nu.
Min unghäst växer ännu så det är ju risk man får byta sen ändå ?

Någon som vet något om kvalitet och passform på dom ?
Hööks allroundsadel verkar ju ligga hyffsat på de flesta hästar.

Vad skulle ni ge för en fin CH sadel inköpt förra året ?

Sv: Hur mkt skulle ni ge för en CH Trevor flatback i fint skick ?

inte en krona.
Tycker du ska kontakta en utprovare o köpa en ordentlig sadel som verkligen passar din häst.

Hööks allroundsadel verkar ju ligga hyffsat på de flesta hästar.

ingen sadel ligger hyfsat på de flesta hästar! en sådan sadel existerar inte. det är ju som att säga att ett par skor i strl 37 passar bra på dom flesta människor

Håller även jag med på att du inte bör köpa den.
De är svåra att laga och kvalitén på lädret är botten.
Inget smart köp.

Däremot kan jag tycka att man visst kan säga att en sadel ligger bra på de flesta hästar.. Men de låter ändå fel..:crazy: Att säga att sadeln har en tendens att passa många hästar skulle låta bättre! :D
Jag jobbar med kieffersadlar och jag vet att det är sällan de inte passat hästarna som de blivit provade på :) (men de är ju omvärmningsbara så det kanske räknas som fusk ^^,):angel:

Kom upp och prova ut Kieffer i mitt stall då. Jag är helt övertygad om att de kanske skulle passa en häst. Och 1 av 10 är ju inte att passa de flesta hästar!

Det finns inga mirakelsadlar som passar alla!

jag har haft ett tioatal egna hästar både halvblod o ponnyer o inte en enda har kunnat haft kieffer så det är bullshit.
O ingen av de 12 hästarna i stallet har en sådann sadel o jag har svårt att tro att de skulle funka på mer än kanske en häst där.

1000 kr .. om du ska ha den som inridnings sadel.. annars skulle jag inte köpt den..

Liknande trådar

Utrustning Någon som har den? Är den att rekomendera? Jag är ute efter en sadel som är mycket bred, och väldigt rak i bommen. Mina tankar går...
Svar
16
· Visningar
1 419
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
12 038
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka