Hur musklar ni era hästar?

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare saaannaaa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 2 642
Sv: Hur musklar ni era hästar?

KL
Jag har fått tips på att rygga i uppförslut med min häst då hon behövde bygga rygg och bak. Inte hela tiden naturligtvis, men en ryggning varje tur. Funkade kanon!

Jag går i ojämn terräng; tex. i gamla traktorspår ute i skogen. Jag klättrar, rider över cavalettis, gymnastik-hoppar över studs.

Om man rider sin häst rätt, dvs att den jobbar med ryggen på ett korrekt sätt så kommer den automatiskt att bygga muskler. Min arabkorsnings ponny var ganska tanig förut, men jag började med barockridning och vips så såg hon ut som en muskelknutte! Många rider på ett sätt som för hästen inte alls är bra, då den inte jobbar rätt med ryggen.

Självklart är det bra med backträning, skogsridning mm också!

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har precis köpt en häst på 6 år. Jätte lugn och snäll att rida, kommer om ett tag. Han behöver bygga lite mer muskler pga inte...
Svar
16
· Visningar
1 594
Senast: Edla
·
Träning HAr ni tips på någon övning man kan göra med barn som har blandad erfarenhet?
Svar
0
· Visningar
103
Senast: Kajsa060
·
Hästmänniskan Jag är en rutinerad ryttare men är även 50+ och med två års gamla frakturer i ryggen. Jag rider och hoppar regebundet, van att rida lite...
Svar
1
· Visningar
226
Senast: ponny
·
Hundhälsa All snön här gör att hundarna musklar sig lite ojämnt, de blir stumma fram i bogen och i höftböjarna av allt pulsande. Jag stretchar så...
Svar
1
· Visningar
493

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka