Hur mycket är valpvärde?

• Hundavel & Ras
  • Trådstartare Trådstartare sandra1979
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 104
S

sandra1979

Hej!

Jag har parat min hund och vi skrev ett parningsavtal.

I avtalet står det att hanhundsägaren ska få 10% av varje såld valp.

Hur bilr det då?Ska jag dra bort kostnader för registrering,chipp och veterinärkostnader?

10% av varje valp blir 9000:-
Mina utgifter är totalt 4800:-

Blir det då 4200.- som hanhundsägaren ska få?

Tacksam för snabbt svar!

Sv: Hur mycket är valpvärde?

Om 10% / såld valp blir 9 000 kr totalt, så är det 9 000 kr som ska betalas till hanhundsägaren.

Denne ska ju INTE betala för de utgifter du har på kullen..

Nu har jag inte varit med om ett avtal där hanhundsägaren ska få % på valparna. Tikägaren står i vanliga fall för alla kostnader i samband med valpkullen. Jag skulle tolka det som om hanhundsägaren ska ha 10% av valppriset, dvs säljs valparna för 12000kr ska hanhundsägaren ha 1200kr oavsett vilka utgifter tikägaren haft på kullen.

Falukorw har rätt, hanhundsägaren har ingenting att göra med dina omkostnader för kullen.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är verkligen kris här, tacksam för alla råd. Hör jag en till som babblar om att det sprutar mjölk ur brösten klöser jag ögonen ur... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 339
Senast: cirkus
·
M
  • Låst
Ekonomi & Juridik Hejsan. För tre månader sen skrev jag på ett fodervärds avtal där ja skulle få ha hand om ett varmblod som för det första är... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 712
Senast: Marie_Ozzy
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i... 2 3
Svar
45
· Visningar
9 142
Hundhälsa Är helt ställd och vet inte vad som är fel, är det någon som kan komma med idéer så vore jag tacksam! Först vill jag klargöra att... 4 5 6
Svar
105
· Visningar
39 682
Senast: Belethien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31