Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kollektivavtal med Unionen - var inte möjligt att få jobba in eller sköta på t.ex raster. Fick bli tjänstledigt. (Vilket tillsammans med min sjukskrivning i somras renderade i A-kassa på 38 timmar i veckan...Suck).En avtal och AG möjliggör läkarbesök på arbetstid.
Vi får ledigt för läkarbesök på arbetstid om vi säger till i så god tid vi kan. Det och hela processen med stress och allt gjorde att jag var öppen med vår ivf för närmaste chef.
Likaså har jag berättat att jag har Crohns, då jag ibland behövt frånvaro för provtagning/behandling för det med.
Nej, visste inte att man kan det.Har du kollat upp om du kan få så att din AG inte betalar när du är frånvarande pga Crohns? Jag vet att det går för vissa kroniska sjukdomar.
En avtal och AG möjliggör läkarbesök på arbetstid.
Nu känns det som att jag har varit på tusen läkarbesök det här året med fertilitetsutredning, svinkoppor och nu bröstundersökning. Jag säger alltid bara att jag ska på läkarbesök, men nu när det blivit så många så är jag orolig för att chefen antingen anser att det är lite suspekt att jag alltid ska till läkaren, eller att han börjar bli orolig för att det är något allvarligt.
Vilken relation har ni till er chef, brukar ni berätta varför ni går på läkarbesök om det blir många en period? Jag vet att jag inte behöver det, men undrar lite hur ni gör.
Saker bara halkar ur mig så "alla" vet oftast om det inte är direkt hemligt, å andra sidan verkar de flesta göra så här -typ ojoj hela eftermiddagen går ska på underredeskontroll, typ. Bröstundersökningar och sådant har jag lyckats boka helgtider på dock, men jag vet när kollegorna gårNu känns det som att jag har varit på tusen läkarbesök det här året med fertilitetsutredning, svinkoppor och nu bröstundersökning. Jag säger alltid bara att jag ska på läkarbesök, men nu när det blivit så många så är jag orolig för att chefen antingen anser att det är lite suspekt att jag alltid ska till läkaren, eller att han börjar bli orolig för att det är något allvarligt.
Vilken relation har ni till er chef, brukar ni berätta varför ni går på läkarbesök om det blir många en period? Jag vet att jag inte behöver det, men undrar lite hur ni gör.