Hur mycket halm går det?

Mysaan

Trådstartare
Vi ska nu äntligen bygga lösdrift till min pojk. Markägaren vill att det ska byggas så det får plats med 5 hästar. Hon menar på att det är bättre att ha för mycket plats än för lite plats. Vilket hon ju har rätt i. Min fråga nu är hur mycket halm tror ni går åt? Ligghallen kommer bli 7*6 meter. Jag kommer köpa halm på storbal. Hästarna kommer befinnas ig i den hagen från slutet av september förmoligen till början av Maj.

Sv: Hur mycket halm går det?

Ni vet väl att ni måste ansöka om förprövning av djurstall:crazy:
Helt galet papper, men måste göras!

Härligt med en ordentlig ligghall!

Lycka till!

Beror ju på antalet hästar som stallet byggs för. Tror att om man håller sig till att bygga det för fyra så klarar man sig utan förprövning.

*kl*

Hade jag ingen aning om. Trodde stallägaren hade koll på det men det ska jag kolla upp.

Förprövning krävs om det är plats för fem eller fler hästar - och detta är totalt på fastigheten! Så om ni t.ex har 3 boxar redan och bygger lösdrift för 2 hästar så krävs förprövning, om jag har förstått rätt.

Det är länsstyrelsen som handlägger detta och jag har för mig att det kostar 6000 kr.

Liknande trådar

Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 027
R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon... 2
Svar
23
· Visningar
2 397
Senast: CaisaCax
·
Hästmänniskan Jag har ett dilemma som jag kanske kan bli klokare av med hjälp av er. Drömmen är en egen liten gård med välplanerad lösdrift. För att... 2
Svar
30
· Visningar
2 858
Senast: ako
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 640
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka