Hur mycket läser ni?

Thehitchhiker

Trådstartare
Hur mycket brukar ni läsa? Själv så läser jag alltid innan jag ska sova. För mig är det en självklarhet att jag läser. Men nästan ingen av mina kompisar läser någonting nästan. Därför undrar jag hur mycket ni läser!🙂
 
Jag läste enormt mycket som barn och upp till ca 20. Sedan knappt något på flera år men nu ljudböcker sedan januari. Känns inte riktigt som att läsa vanliga böcker utan lite som fusk men jag är överlycklig ändå. Hur klarade jag mig ens utan?! :D

Har såklart en gedig boksamling också;)
 
Hur mycket brukar ni läsa? Själv så läser jag alltid innan jag ska sova. För mig är det en självklarhet att jag läser. Men nästan ingen av mina kompisar läser någonting nästan. Därför undrar jag hur mycket ni läser!🙂
Läser för mina barn varje kväll, men aldrig något själv längre tyvärr. Känner att jag inte hinner, men antar att det snarare är att jag inte prioriterar det över alla miljoner andra saker som ska göras.

Läser kanske en bok på sommarsemestern- det är tyvärr allt!
 
Jag läste väldigt mycket innan jag fick barn, nu har jag helt tappat bort det tyvärr men jag hoppas att det ska komma tillbaka till mig när jag inte längre somnar i soffan varje kväll 😅.

Samma här. Innan barnet kom så läste jag på bussen till och från jobb. Det brukade bli en bok i veckan. Nu är mitt barn 5 månader gammalt och under den tiden har jag lyckats läsa en enda bok. Hoppas på att hinna läsa lite mer när jag går tillbaka till jobbet igen. Min böcker-jag-vill-läsa-lista börjar bli väldigt lång... 😄
 
Läser mycket för min barn, det är verkligen något jag prioriterar. För egen del läser jag sporadiskt (främst under ledigheter) och då läser jag uteslutande olika former av facklitteratur. Har inte riktigt intresset för skönlitteratur.
 
Hur mycket brukar ni läsa? Själv så läser jag alltid innan jag ska sova. För mig är det en självklarhet att jag läser. Men nästan ingen av mina kompisar läser någonting nästan. Därför undrar jag hur mycket ni läser!🙂
Hinner inte läsa längre men lyssnar numera istället.
Jag läser hellre än lyssnar men nu har jag vant mej och är nöjd ändå. Jag sträcklyssnar varje stund jag får.
Mellan varje bok har jag ett uppehåll på några dagar för att smälta boken innan jag kör en ny.

Jag har alltid läst mycket och mina vänner med.
 
Lite blandat hur mycket då det beror på om någon intressant bok kommit ut eller hittat en gammal som jag kommit över.
Har en väldigt smal inriktning på vad jag är intresserad av att läsa och tur är väl det då jag annars nog inte gjort så mycket annat.
 
Jag läste jättemycket som barn och tonåring. Har fortsätt att läsa mycket men lyssnar sedan några år uteslutande på ljudböcker. Lyssnar alltid på ljudbok på kvällen när jag ska sova. I bilen. På promenaden. När jag städar. Osv.
 
Hur mycket brukar ni läsa? Själv så läser jag alltid innan jag ska sova. För mig är det en självklarhet att jag läser. Men nästan ingen av mina kompisar läser någonting nästan. Därför undrar jag hur mycket ni läser!🙂
Förr läste jag varje kväll och massor om helgerna, minst en bok i veckan. Sen barnen kom har det minskat drastiskt, höll kvar vid ljudböcker ganska länge men nu har jag fått spara in på det. Läser ffa under semestern men har också börjat smyga in lite kvällsläsning igen. Men istället för en bok i veckan kanske det handlar om 50 sidor i veckan...
 
Romaner, nästan aldrig. Facklitteratur, dagligen på arbetstid.

Läste mer förr men har i princip ingen fritid kvar längre. När jag ska sova blir det ljudbok pga kan lyssnas på med släckt lampa.
 
Jag läser en del, när jag ska sova eller på fritiden. Studerar övrig tid och tycker det är otroligt återhämtande att läsa romaner efter en dag med facklitteratur, för att inte tala om sommaren :love: . Läser bara riktiga böcker, inga ljudböcker. Svårt att säga i tid, men sällan under 5 böcker i månaden.
 
Läste också jättemycket som yngre men sen tappade jag det under universitetstiden. Har perioder då jag läser och då sitter jag som klistrad vid boken typ varje ledig stund🤪
 
Förr läste jag massor, men nu med ett stillasittande jobb och alldeles för lite fritid blir det mer ljudböcker för att kunna få saker gjorda under tiden. Saknar dock läsandet, och har fyllt på både Kindle och bokhyllan på sistone.
 
Hur mycket brukar ni läsa? Själv så läser jag alltid innan jag ska sova. För mig är det en självklarhet att jag läser. Men nästan ingen av mina kompisar läser någonting nästan. Därför undrar jag hur mycket ni läser!🙂
Ganska mycket, vet inte exakt hur mycket, ett par böcker i veckan ibland lite beroende på hur långa.

Mobilsurfande och spel tar upp en del lästid numera och förstör fokusförmågan lite, vilket är dåligt för mig, läsa är avslappnande -mobil är stressande för mig.

Man, barn och vänner läser också mycket. (läser bara högt för barnet mycket sporadiskt numera, han är 13, men kanske något för sommaren vore kul)

När jag var barn 9-19 läste jag mycket mer än nu och tog tag i för mig då mer utmanande böcker med mer tålamod :)

Jag är strikt pappersbok, ljudböcker upplever jag inte så mycket och somnar lätt. Lyssnar på podcasts med info om träning o trägård om jag lyssnar.
 
Senast ändrad:
Samma här. Innan barnet kom så läste jag på bussen till och från jobb. Det brukade bli en bok i veckan. Nu är mitt barn 5 månader gammalt och under den tiden har jag lyckats läsa en enda bok. Hoppas på att hinna läsa lite mer när jag går tillbaka till jobbet igen. Min böcker-jag-vill-läsa-lista börjar bli väldigt lång... 😄
Hittade en amningskudde som gjorde att jag kunde läsa och amma samtidigt :D mycket praktiskt, han ammade i en evighet.
 

Liknande trådar

Tjatter Hej! Vi är ju på ett diskussionsforum så jag undrar vad ni tycker kännetecknar en bra diskussion, både i person och på nätet. Är det...
Svar
2
· Visningar
252
Senast: Dentaku
·
Skola & Jobb Precis som rubriken lyder: när får man gå upp en årskurs ( eller hoppa över en, om det blir bättre formulerat ). Just nu går jag i...
Svar
10
· Visningar
1 105
Senast: Sedna
·
Juridik & Ekonomi Jag har skrivit på kontrakt på en hyresrätt och ska nu sälja min bostadsrätt. Jag har två uppskjutna reavinstbeskattningar från tidigare...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
3 572
Senast: Dentaku
·
Skola & Jobb Jag skulle behöva läsa upp Matte från gymnasiet. Då hette kursen Matte B, och nu förstår jag att den heter Matte 2 a, 2b och 2c och att...
Svar
16
· Visningar
802
Senast: Linn-Nora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp