P
pralin
Hur mycket tycker ni att man ska kunna för att skaffa hund? Vad är det man måste ha koll på och veta för att kvalificera sig till att bli hundägare för första gången?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man måste inse att hunden har grundläggande behov såsom mat, vatten och motion. Sen måste man inse att för att själv få så mycket positivt ut ur hunden som man kan, samt ha en hund som mår så bra den bara kan, ska man träna vardagslydnad så att hunden fungerar i alla lägen. Det tar mer tid än vad man tror!vad man absolut måste ha klart för sig när man skaffar hund. Vad är sakerna man absolut inte får bortse ifrån och inom vilken områden måste man ha massor av grundfakta för att inte anses som en oseriös hundägare?
Just nu lutar det väldigt mycket mot Lancashire HeelerEgentligen lite mindre än vad jag är ute efter men verkar passa mina behov på alla andra sätt och vis så då får man försöka att inte vara superpettig över att det fattas 10 cm
![]()
Jag har bara haft nära kontakt med en av den rasen. Men det var verkligen en ras jag fattade tycke för. Var pigg och glad och tyckte det var kul att jobba och prova olika saker. En rolig hund![]()
Verkar vara energiska små hundar. Har bara träffat en vad jag minns. Den verkade glad o trevlig.
Visst var man intresserad och hade läst lite böcker och försökte förstå hur en hund fungerar och tänker. Men man lär sig också med tiden. Man måste tex inte kunna allt om vaccinationer mm, man kan fråga veterinären när man är där och tar första sprutan. Man går kurs och frågar folk på klubben.