Hur mycket mat ger ni er(a) katt(er)?

Kastrerad hankatt som bor inomhus. Han får 1dl torrfoder varannan dag, och 1 burk (85g) blötmat varannan dag. Är det helt tomt i matskålen på morgonen efter blötmatsgivan så brukar jag lägga i lite tröstetorrisar så det täcker botten på matskålen. Han är i normalt hull, kanske något åt det tjocka hållet på vintern när han inte rör på sig lika mycket 😁
 
Min lilla får en påse blötmat (85 g) och en deciliter torrfoder om dagen. Hon väger ca 2 kilo nu, och skulle gladeligen äta det dubbla om hon fick. :angel:

(Men nej, hon får inte mer mat trots att hon växer och springer som ett jehu. Hon har gått från "liten sparv" till "lite för rund" på en månad så det finns helt klart drag åt att äta för mycket där...)

Paxis normala giva är 2,5 påse blötmat om dagen. Normalvikt är 4,5 kg, han är extremt lättfödd och äter njurfoder.
 
Min äter fri tillgång på torrfoder, dock äter hon inte så mycket
Sen 4 påsar blötfoder a ca 75 g per dag

Perfekt hull. Kastrerad honkatt som bor inne
 
Mina 2 får på morgonen 2 påsar mjau blötmat gelé. Och fyller på torrisskålen med 2 dl bozita indoor & sterilised ren. Oftast lite blötmat kvar och ibland även torrisar kvar. Men fyller iaf på då jag inte vill att stora herrn ska få tomt. Han hetsäter å kräks om de vare tomt i skålen när man fyller på.
Blandras (olyckor) 😝 kastrerade innekatter. maincoonpappa och norsk mamma. 5,5 kg på stora herrn och 4,5 på lilla.
 
Jag har en katt som snart är 1 år gammal, 50% "huskatt" och 50% Ragdoll.

Hon är innekatt och väger ca: 2.5kg. Jag ger henne 2 påsar av Mjau's blötfoder till kastrerade katter plus en Latz soppa om dagen.

Hon får ibland även torrfoder vid sidan men då hon vägrar dricka vatten så vågar jag inte ge henne så mycket av det.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp