Hur mycket orm finns det egentligen ?

Tahari

Trådstartare
Postar denna under katt mest för att det är kissen som ställer till det.
Varje dag i två veckor, ibland fler gånger om dagen, har kattskrället kommit in med döda eller halvdöda ormar i trädgården. Mestadels har det varit kopparorm men även några huggisar. Sen när han har visat sitt "fina" byte kalasar han glatt i sig otäckingen.
Jag kan lugnt säga att jag på två veckor sett fler ormar än jag gjort sammanlagt i mitt över 40 åriga liv.
Är det extremt mycket orm i år eller ?
Det är inte så att jag bor mitt i skogen heller, utan ganska mitt i ett villakvarter i en kuststad.
 
Sv: Hur mycket orm finns det egentligen ?

Mysteriet med ormar i trädgården ( kopparödlorna) är löst. Vi lyfte på en brädhög igår och där hittades alla ormräddas mardröm, ett riktigt ormnäste. Huga, tur att inte dottern var hemma.
 
Sv: Hur mycket orm finns det egentligen ?

Vad jag har läst så är det tydligen ormarnas år det här året, för man har sett mer ormar än vad man någonsin sett innan.

Jag slutade iaf att gå i skogen när jag läste det iaf :crazy:
 
Sv: Hur mycket orm finns det egentligen ?

Usch jag hatar ormar. :crazy: Eller ja, giftormar. Höll på att trampa på en huggorm här för ett tag sen, den låg precis utanför katternas utegård och min ena kisse låg och stirrade på den. Han var jätterädd och tur var väl det för annars hade han säkert stuckit ut en tass för att kolla...

Fångade den i en hink och bar in den i skogen och sa att nästa gång du ligger och spanar på mina katter kommer du inte ha sån tur... ^^

Var du glad att din katt äter upp alla huggormar så slipper du trampa på dom när du går omkring i trädgården! För man får ju inte döda dom själv eftersom dom är fridlysta.

Vi har annars mest snok, ofta jättestora. Och kopparormar, men dom är ju inte ormar eg utan ödlor! Och rätt söta faktisk. Dom brukar jag rädda om jag kan.
 
Sv: Hur mycket orm finns det egentligen ?

Var du glad att din katt äter upp alla huggormar så slipper du trampa på dom när du går omkring i trädgården! För man får ju inte döda dom själv eftersom dom är fridlysta.

Som jag förstått det så får man faktiskt döda ormar på sin egen tomt ifall man inte kan flytta på dem på ett säkert sätt.

Och att avgöra ifall man klarar att flytta ormen på ett säkert sätt lär ju vara en väldigt subjektiv bedömning.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 340
Senast: MML
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 727
Senast: Rie
·
Övr. Hund Jag skrev här litegrann för att par år sedan men har sedan lång tid tillbaka bara läst i trådarna utan att skriva. Nu är det dock dags...
Svar
14
· Visningar
3 044
Senast: giovanna
·
Hästvård Hej! Jag har en 13 årig SWB valack som jag köpte för snart 2 år sedan som min satsning mot medelsvår dressyr. Direkt ifrån början när...
2
Svar
37
· Visningar
8 979
Senast: Bregen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp