HUr mycket paddar under sadel

J

jonson

Jag rider nu i en 2,1 kg sadel i monté. Använder den endast i lopp men har inget under annat än vanlig vojlock/antiglid underlag.

För att få ner vikten funderar jag på att byta till en 1,5 eller 900grams sadel. Men hur mycket mer borde jag då ha under för att inte ryggen skall ta mer skada?
Om jag behöver ha mycket mer paddar under kanske jag inte tjänar så många gram trotts allt?
 
Sv: HUr mycket paddar under sadel

så ni rider med lika mycket padar under sadlarna oavsätt vikt på dom?
Med andra ord går det bra att rida lopp med endast antiglidpad under en 900g sadel utan att förstöra ryggen på hästen?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Tid till vet är bokad på onsdag. Bilder kommer ikväll Golden hane 7,5 år. Kastrerad Äter senior/light foder. Ett foder han ätit sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 046
Senast: Rugge
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 447
Utrustning Hoppas det finns någon som är riktigt duktig på olika ullstoppningar här! Jag har en superduper känslig, riktig prinsessa på ärten...
Svar
15
· Visningar
1 451
Senast: caballus
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 221
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp