Sv: hur mycket tid tar det att ha häst egentligen?
Hur lång tid det tar är hur intresserad man ÄR av att ha häst.
Jag kan bli klar med mockning, iordningställande av foder och borstning på en halvtimme och sen kan det ju vara då att jag ska fodra en eller två gånger under dagen och då kan det ta 10 minuter per gång om jag ska släppa in eller ut, plussa på 10 minuter.
Men skulle jag hålla på SÅ om dagarna, ja. Då skulle jag vilja säga att jag inte är så intresserad av att ha häst egentligen utan att jag i så fall hade häst, för att grannen har häst - typ... Såna hästar har jag ofta fått tagit hand om, när ägarna har tröttnat...
Jag, som har häst, som, kompis, personlig tränare för att hålla igång (jag är för lat, för att springa, cykla och simma bassäng för att hålla kroppen i trim) och en önskedröm sen jag var sju år skulle lätt kunna BO i stallet, dvs sova på skullen eller i sadelkammaren, trots att jag är vuxen. Om inte kompisar, familj och släkt drog i mig så skulle jag säkert göra det också. Jag kan lätt säga att jag är i stallet 4-6 timmar/dag och då har jag bara EN hsät, även om jag under somrarna har hand om ena stallkompisens häst som "beteshäst" när han är i sommarstugan.
Jag kan säga att vi tre, som står i stallet och har varsin häst, är ungefär likadana alla tre. Så jag är inte ensam om att vara "hästgalning". Även fast vi kommit överens om vem som ska ta in, eller nattfodra, så kommer oftast alla tre ändå... "ojdå

, jag skulle bara...", "Äsch

, jag ville bara hjälpa till att ge min häst maten..." och så vidare.