Hur mycket tränar ni?

C

Carlaa

Ja hur mycket och ofta tränar ni?
Vad tränar ni?
Hur mycket varierar ni?

Jag har gått och blivit träningsfixerad och vill veta allt om alla :D
 
Sv: Hur mycket tränar ni?

Jag tränar på gym ungefär varannan dag, joggar i skogen ibland, går långpromenader med hundarna varje dag. I sommar kanske jag ska våga mig på att simma också.
Kort sagt gillar jag att hålla igång. Det blir inte extremt mycket variation tror jag, men jag trivs som det är och ser till att träna hela kroppen.
 
Sv: Hur mycket tränar ni?

Ursäkta för min otydlighet, jag menar ju självklart träna hund! :rofl::rofl::rofl::D Haha
 
Sv: Hur mycket tränar ni?

Ja hur mycket och ofta tränar ni?
Två gånger i veckan är vi på Bruks, ibland blir det 3 gånger om det är nån intressant kurs på en dag, sen tränar vi lite hemma när vi är ute och går

Vad tränar ni?
Lydnad och spår

Hur mycket varierar ni?
Vi tränar i korta pass, med mycket lek och skoj då min hund bara är 8 mån, mycket skogspromenader och även stadsträning, han är även med på jobbet, städar på ett äldreboende
 
Sv: Hur mycket tränar ni?

Ursäkta för min otydlighet, jag menar ju självklart träna hund! :rofl::rofl::rofl::D Haha

HAHAH! Och jag var övertygad om att jag var inne på ÄU och skrev :rofl: Så tokigt det kan bli!

Meeen då får vi se :D Ett lite mer lämpligt svar:
Jag försöker träna tricks och lydnad varje dag, siktar på att tävla lydnadsklass 1 med unga dåren.
Sedan kör vi massor av konditionsträning osv för att hålla hundarna i toppkondtion, dels för att det är bra för dem, dels för att unga dåren ska ha chans att lyckas bra på lure coursing.
Tanten, tja, hon får vara med och göra lite vad hon vill :)
 
Sv: Hur mycket tränar ni?

HAHAH! Och jag var övertygad om att jag var inne på ÄU och skrev :rofl: Så tokigt det kan bli!

Ja jag fick mig kvällens skratt iaf :D

När ni konditionstränar, hur ser upplägget ut och vad exakt gör ni? (Frågvis och nyfiken ;))
 
Sv: Hur mycket tränar ni?

Jag tränar vallning med mina, kompletterar med kondition- och styrketräning och leker lite med klickerträning för skojs skull. Kör ca 45-60 min vallning/dag/hund. Oftast 7 dagar i veckan.
 
Sv: Hur mycket tränar ni?

Ja hur mycket och ofta tränar ni?
4-6 dagar i veckan

Vad tränar ni?
Apportering, vardagslydnad, sök, trick.

Hur mycket varierar ni?
Väldigt mycket, tränar oftast kortare stunder flera gånger om dagen, slänger gärna in ett 5-10min pass under promenaderna.
Varierar mellan allt vi tränar för tillfället.
Sen åker vi iväg med tåget en gång i veckan och miljötränar lite, så vi inte glömmer hur det är i tätbefolkade områden :P I samband med detta tränar vi också passitivitet.

Ingen kurs för tillfället men det kommer senare :)
 
Sv: Hur mycket tränar ni?

Vi har precis börjat kurs, så det en gång i veckan. Sen tränar vi på våra läxor ungefär 5min upp till 5ggr/dag.

När han är lite mer fokuserad och de har tagit upp mer sand här så kommer vi börja cykla lite också, han behöver SPRINGA och mina korta ben räcker inte till för att trötta ut terrier :D Men vi går 1h rask promenad på morgonen och minst 90min varierad promenad på em (och så rastas han av dagmatte och "korta rundor" av husse före och sist på kvällen).

När vi är hos sambons päron ett par timmar lägger vi spår också. Han måste vara ordentligt rastad för att kunna fokusera på spåret, annars finns det så mycket annat som lockar och hos sambon är i ute hela dagar = perfekt. De har dessutom egen skog så vi kan vara ostörda.

Det kommer bli mer och mer lydnad ju längre vi kommer i kursen, förstås. Känner mig lite nöjd med att vi redan hade börjat på en del moment = jag var inte helt fel ute trots att min kurserfarenhet är ungefär noll :D
 
Sv: Hur mycket tränar ni?

Tränar lydnad typ varje dag.
Under barmarkssäsongen så blir det spår eller sök ungefär fem gånger i veckan. Däremellan fys, både styrka och kondition.
 
Sv: Hur mycket tränar ni?

Vi tränar på bruks 3-4 dagar i veckan (brukslydnad)

Vi spårar personspår 2 ggr i veckan

Uppletande av föremål 1 gång i veckan

Långpromenad på 2h varje dag

1-2 dagar / v ska vi cykla ca 4 km till att börja med

1-2 dagar / v bär dom varsin klövjeväska på promenaden
 
Sv: Hur mycket tränar ni?

min hund hänger på mina löpturer, då får hon bära lite vikt, vi tränar lite vardagslydnad och apport och lite agility på hemmanivå, försöka vara på bruksklubben iaf 1dag i veckan för o träffa andra hundar o träna lite på öppen träning (fast just nu har det mest blivit städning och rensa upp inför säsongen)

har anmält oss till kurs i agility med elin fahlgren i mitten på maj så får vi se sen om vi ska börja träna mer.
 
Sv: Hur mycket tränar ni?

Hemma blir det nåt nästan varje dag. Sen mellan 1 och 3 gånger i veckan på "bortaplan" med träningsgruppen. För tillfället har vi kurs i genomsnitt en gång i veckan och påbörjar snart ytterligare en. I vår blir det även lite tävlingar och uppvisningar.

Försöker strukturera upp träningarna och träna på specifika saker varje gång men det går sådär. Oftast koncentrerar vi oss på 1-2 moment men blandar hej vilt också.

Tränar lydnad, agility och freestyle med sikte på tävling, och så lägger vi några spår i månaden för skojs skull.

Ska försöka få in mer seriös fysisk träning i vår. Dagliga promenader och joggingturer med matte gör inte så stor förbättring.
 
Sv: Hur mycket tränar ni?

Just nu åker vi i väg och tränar Agility 2ggr/veckan och tränar trick/kontaktfält/lydnad hemma i småpass några gånger i veckan.

Nästa vecka ska han presenteras för viltspår. Spännande!

Och jag är i valet och kvalet mellan att anmäla till en "rallylydnadskurs" eller inte. Men vi får se! Det kan ju inte skada att pröva ;)?

Hunden är en 1år gammal tax :)
 
Sv: Hur mycket tränar ni?

Ja hur mycket och ofta tränar ni?

Förstår inte riktigt frågan "hur mycket". Det varierar något extremt. Jag kan träna allt från 5 minuter till sammanlagt över en timme eller två om dagen, beroende på vad det är. Under säsong tränar jag dock ca 5-6 dagar i veckan. Det händer att jag tränar varje dag, men jag vill gärna lägga in vilodagar i veckorna.

Vad tränar ni?
Schäfern: IPO (spår, lydnad, skydd) och "vanlig" tävlingslydnad. Fysik (typ cykel, simning, promenader i kuperad terräng, viktlyft osv)

Westien: Tävlingslydnad och viltspår. Kondition och styrka.

Hur mycket varierar ni?
Schäfern: Lydnad tränar jag nog iaf minst 4 dagar/vecka. Varierar nästan alltid upplägget även om jag ibland kedjar ihop moment och kör ett helt eller delar av ett program för att "checka av". Spår 2-3 dagar per vecka

Skydd 1-3 dagar i veckan. Kondis/styrka 2-3 dagar.

Westien: Spår 1-2 dagar i veckan och lydnad kanske 3-4 dagar/vecka. Ren kondis 2-3 dagar.
 
Sv: Hur mycket tränar ni?

Plötsligt känner jag mig som en riktig slacker när jag läst alla andras svar!:D

Ja hur mycket och ofta tränar ni?
Ptja, cirka två eller tre dagar i veckan. Mer om det dyker upp någonting intressant över helgen.

Vad tränar ni?
Russeln har precis påbörjat agility en eller två gånger i veckan, och så lägger vi viltspår när vädret är fint.
Valpen får haka på till BK för lite 'allmänträning' och så kör vi viltspår där med.

I övrigt hänger de helt enkelt med Överallt. ^^ Cykelturer, vedklyvning, skogspromenader, stadspromenader och stallbesök är helt enkelt inte 'träning' för mig, det är lite random och faller under aktivering eller helt enkelt umgänge.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
748
Senast: Nova123
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
801
Senast: Krumben
·
Hundträning Hej. Jag har en mittelspitz hane på 2år. Har ett problem att han är så misstänksam emot mig och nu har han börjat totalvägra att klippa...
Svar
14
· Visningar
421
Senast: Harrysen
·
  • Artikel
Hästnyheter Med många års erfarenhet i bagaget är Maria "Mia" Grane en omtyckt B-tränare i hoppning. Hon tränar såväl barn och ungdomar som vuxna på...
Svar
0
· Visningar
112
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Hiss och diss del 5
  • Semester.

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp