Hur mycket?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Fold_Nathalie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 966
F

Fold_Nathalie

Hej!
Jag har två hästar, båda går ute och kan äta så mycket dom vill om dagarna men ska nu stallas in på natten, nu undrar jag, hur mycket gräs/hö ska dom ha, jag vill att dom ska gå ner lite i vikt också.
Inga elaka svar!

Sv: Hur mycket?

Det här skulle nog legat under Foder.

Du måste ju berätta om hästarna, betet, (ev höanalys, hull, längd på gräs och så)?

Sv: Hur mycket?

Vad är det för hästar?

Min nordsvensk får 3 kg torrhö + 4 dl betfor till natten, ponnyn (irländsk korsningsponny kat. D) får 2 kg hö och 3 dl betfor och minishettisen 0,5 kg hö och 1,5 dl betfor. Dom behöver minska lite i vikt allihop.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Ganska nyligen flyttade det in en valack till hagen där mitt sto går som enligt tidigare ägare har gått med ston innan. Ganska... 2
Svar
32
· Visningar
2 382
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 184
Senast: Mint
·
Hästvård Hej! Min häst har varit svullen hasen vid spetsen i ca en vecka. Hon går själv i hagen, finns inga stenare eller träd i hagen, inte...
Svar
3
· Visningar
404
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Behöver tips på vad jag kan ge min häst för att han ska gå upp i vikt. Han äter så mycket hö han orkar men de räcker inte. Han har en... 2
Svar
26
· Visningar
1 395
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka