Hur nära är ok att komma andras barn? *Rörigt*

Mirre

Trådstartare
Var avslutning på sonens aktivitet idag, han gick dit direkt efter skolan och jag och mini gick dit lite senare. När vi kom dit stod en man i entren, vi gick förbi så mini fick gå på toa. Man får gå åt sidan och in i ett annat utrymme för att komma till toaletterna, direkt gick mannen efter oss in och stod och tittade på oss. Tyckte det var lite halvmärkligt men reagerade inte så mycket på det då.

Vi gick in till stora sonen, satte mig på golvet och pratade med en kompis som var där med sina barn. Bland annat deras 2 månader gamla dotter som sov när de kom, flera gånger var den där mannen där och frågade om hon var vaken. Så fort hon vaknade satte han sig bredvid oss (alldeles för nära enligt min mening) och klappade, petade och kittlade på kompisens dotter. Flera gånger frågade han barnen vad de hette, kompisens son lyfte han upp och skulle vända upp och ner, något han inte alls uppskattade. Min äldsta skulle han kittla och busa med, lade armarna om honom :crazy: :mad: (ja jag sade självklart ifrån)
Gick med mini på toa och när vi kom tillbaka försökte han dra med ett av barnen genom dörren :eek: Då sade personalen ifrån och sedan syntes han inte till mer.

Men både kompisen och jag tyckte det var olustigt med hans beteende. Känns inte ok att lyfta upp andras barn, eller hålla armarna om dem. Speciellt när han inte ens vet vilka barnen eller föräldrarna är.
 
Låter märkligt i mina öron, var det ingen som visste vem han var? Okej att en aktivitet är lite öppnare än mitt hem, men jag tycker ändå det är rimligt att alla som är där hör dit, så att säga.
Väldigt märkligt. Vad jag såg så var inget av barnen hans och det var ju avslutning för dem barn som går där och deras familjer. Så vad han gjorde där förstår jag inte.
 
Låter märkligt.
Om jag vore dig skulle jag prata igen med personalen så de håller ögonen öppna.
Ska göra det. Sade åt ungarna att inte prata med honom om de skulle se honom igen också.
Stora sonen går ju i skolan så sade åt honom att gå till närmaste personal ifall den där nissen skulle visa sig på skolgården.
 
Djur och barn är inte alla vuxnas egendom, det är inte ok att röra vid någon man inte känner!
Det var en egendomligt uppförande han visade, så pass egendomligt att jag undrar om han hade någon sjukdom/störning?! För så där gör man inte.

Bra att du pratat med sonen om det och att du ska prata med personalen. Tyvärr så måste man nog vara cynisk idag och be personal vara på sin vakt. Det kan ju vara en dåre...
 
Var avslutning på sonens aktivitet idag, han gick dit direkt efter skolan och jag och mini gick dit lite senare. När vi kom dit stod en man i entren, vi gick förbi så mini fick gå på toa. Man får gå åt sidan och in i ett annat utrymme för att komma till toaletterna, direkt gick mannen efter oss in och stod och tittade på oss. Tyckte det var lite halvmärkligt men reagerade inte så mycket på det då.

Vi gick in till stora sonen, satte mig på golvet och pratade med en kompis som var där med sina barn. Bland annat deras 2 månader gamla dotter som sov när de kom, flera gånger var den där mannen där och frågade om hon var vaken. Så fort hon vaknade satte han sig bredvid oss (alldeles för nära enligt min mening) och klappade, petade och kittlade på kompisens dotter. Flera gånger frågade han barnen vad de hette, kompisens son lyfte han upp och skulle vända upp och ner, något han inte alls uppskattade. Min äldsta skulle han kittla och busa med, lade armarna om honom :crazy: :mad: (ja jag sade självklart ifrån)
Gick med mini på toa och när vi kom tillbaka försökte han dra med ett av barnen genom dörren :eek: Då sade personalen ifrån och sedan syntes han inte till mer.

Men både kompisen och jag tyckte det var olustigt med hans beteende. Känns inte ok att lyfta upp andras barn, eller hålla armarna om dem. Speciellt när han inte ens vet vilka barnen eller föräldrarna är.
Kan sätta pengar på att personen är lätt utvecklingsstörd, baserat på att de sociala gränserna inte uppfattas. Kan se liknande beteende hos brukarna på mitt jobb. Ibland förstår de inte åldrar, dvs en man som är 50 år kan säga till praktikanter från gymnasiet att de är äldre än honom. De har inte alltid en uppfattning om hur gamla de själva är och många är väldigt förtjusta i barn. Inga konstigheter, men de kan behöva stöd i att förstå folks gränser och vad som är okej i sociala sammanhang.

Du har gjort rätt i att prata med barnen.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 669
Senast: Madalitso
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 880
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Var till vc idag för min andra dos av järn intravenöst, fick en förra veckan också. Fick vänta ett tag efter bokad tid vilket jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 830
Senast: Rosett
·
Samhälle Jag och min bästa vän var ut till en uteservering i går, vi satt och pratade och drack någon cider och hade det bra. Fram emot...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 389
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp