hur nitar man fast en glappande sko tillfälligt

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare immabelle
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 078
I

immabelle

Snälla, kan någon förklara för mig hur jag knabbar fast en glappande sko provisoriskt till hovis kommer på måndag? Ska man slå niten neråt liksom så den får "tag" /fäste i hovväggen, eller bara rakt in där den "kommer ifrån"?

Senast ändrad av en moderator:
Sv: hur nitar man fast en glappande sko tillfälligt

Ja eller hur. Blir bara så osäker på allt som kan gå fel... Tack. Hade inte sinnesnärvaro just när jag ringde hovslagaren att fråga ordentligt...

Sv: hur nitar man fast en glappande sko tillfälligt

Jag spikade fast den igår. Nu sitter den bättre. Rätt kul att lära sig kunna göra sådana saker. Hoppas det inte påverkar henne på något sätt.

Liknande trådar

R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
901
Senast: Oknytt
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 550
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
790
Senast: Lillefrun
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 725

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Tillbaka