Bukefalos 28 år!

Hur ofta kissar era 6månaders?

Jenka

Trådstartare
Ja, precis som rubriken säger. Hur ofta är ni ute med era 6 månadersvalpar?
Förutsatt att de är rumsrena då.

Sigge är rumsren, säger i princip aldrig till och verkar kunna hålla sig hur länge som helst numera :p Men vad är vettigt intervall?
 
Sv: Hur ofta kissar era 6månaders?

Jag är ute med min på kissrunder en normal dag kanske en 7-8gånger om dan. Bor på landet och behöver bara öppna dörren. Sen blir det ju oftast fler gånger då vi går lite spår eller tränar. Har jag en dag då jag är riktigt sjuk eller han är jätte trött och bara vill vila kan det bli så lite som 4-5 runder.

Vad som är ett vettigt intervall? Vet faktiskt inte. Jag går ut när det känns som om det vore dax eller han visar tecken på att behöva gå ut.
 
Sv: Hur ofta kissar era 6månaders?

Jag var ute med min som med min vuxna, ungefär var fjärde timme och innan jag ev skulle iväg någonstans. Ville hon ut oftare så visade hon det tydligt, men det var sällan det behövdes.
 
Sv: Hur ofta kissar era 6månaders?

Är dagmatte till en sexmånaders och vi är ute ungefär var 2,5-3 timme. Här går man från djupt sovande till full rulle på 0,2 sek och blir man kissnödig där emellan gäller det att vara snabb, så jag kör på säkra sidan och är ute rätt ofta.
 
Sv: Hur ofta kissar era 6månaders?

Min 6 månaders är rumsren och går ut lika ofta som de vuxa, dvs 3-4 gånger per dag, lite beroende på vad vi gör.
 
Sv: Hur ofta kissar era 6månaders?

Nu blir jag avundsjuk. Mina två är nu snart 6månader. Och dom kissar ungefär 2 ggr i timmen..
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 352
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 165
Senast: hundtant
·
Hundavel & Ras Jag skulle vilja uppmana alla som har bra hanhundar att spara sperma från era hundar för framtiden. Med bra hundar menar jag alltifrån...
2
Svar
30
· Visningar
2 400
Senast: Milosari
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 699
Senast: Saigon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp