Falkenrally
Trådstartare
Biotin. hur ofta ska man ge det? 1 dag/vecka eller varje dag??? snälla behöver ett svar!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mynta2 skrev:Inte alls säkert...det är bara en chansning.
IngelaH skrev:Mmm... men den chansningen, enligt ordination från hovslagaren har på min häst gett, mer än önskat resultat på sju veckor och hovslagaren kommer inte förrän på tisdag, på dagen åtta veckor... Så pass mkt resultat att hon är extremt långtåad. Något som tidigare inte inträffat förrän efter 10-12 veckor...![]()
bara-undrar skrev:bara-undrar om min hovis försöker tjäna extra pengar då han säger att en skointervall inte får vara längre än max sex veckor för hästens välbefinnande.
På en föreläsning i Västerås för inte så länge sedan påtalades det oxå om vikten av god hovvård och att skoning/verknings intervallerna inte skulle vara längre än max sex veckor. Jag bara-undrar vad som är rätt.
sessna skrev:Enl min hovslagare är det bortkastade pengar att ge biotin. Någon studie hade visat att hästarna kissade ut mer biotin än de fick genom munnen. Enl hvis så producerar hästen själv för mycket biotin för att den ska kunna ta upp det. Men visst har man inget annat att lägga pengarna på så.
QUOTE]
Liknande uppgifter har även jag fått att flera på området insatta personer. Jag ger dock Steel Joint till mina hästar och upplever att det har förbättrat hovkvalitén.